عصر بازار

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد خبر داد:

مهم ترین اولویت بانک در سال جاری سود آوری شفاف و عملیاتی می باشد

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در همایش سراسری معاونین و روسای ادارات امور شعب استان ها که با حضور اعضای هیات مدیره و مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج برگزار شد، مهم ترین اولویت بانک در سال جاری را سود آوری شفاف و عملیاتی اعلام کرد.

مهم ترین اولویت بانک در سال جاری سود آوری شفاف و عملیاتی می باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در ابتدای این همایش بررسی مسائل و مشکلات بانک، مقوله اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی و اعلام سیاست ها و برنامه های سال 1395 را از محورهای مهم این همایش عنوان کرد.
    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم سودآوری بیشتری داشته باشیم و این سود به سمتی هدایت شود که اقشار محروم جامعه از آن بهره مند شوند.
    ایمانی با اشاره به سند راهبردی بانک مهر اقتصاد، ضمن تبیین سهم بانک از بازار پولی کشور و بازده دارایی ها، اظهار داشت: باید با بررسی و تحلیل سند چشم انداز 5 ساله، برنامه های جامع و کامل ارائه کنیم.
    وی با اشاره به چالش های حال حاضر بانک، با بیان اینکه در سال جاری جذب صرفِ منابع شاخص نخواهد بود، تصریح کرد: در سال 1395 منابع گران قیمت باید در مجموعه مدیریت شود و هزینه تامین آن کاهش یابد لذا یکی از چالش های بانک ریسک ناشی از خروج این منابع خواهد بود که با عزم جدی و تلاش بیشتر می توان آن را مدیریت کرد.
    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد افزایش هزینه های تامین منابع را از موانع دست یابی به سود پیش بینی شده دانست و خاطر نشان کرد: بخش اعظم سودآوری بانک در سال جاری باید از حوزه عملیات بانکی خصوصاً وصول مطالبات معوق محقق شود.
    وی سودآوری شفاف و عملیاتی را از مهم ترین برنامه های سال 1395 بیان کرد و گفت: بهینه سازی منابع و مصارف، طراحی محصولات جدید با رویکرد کاهش قیمت تمام شده پول، کنترل کامل خروج نقدینگی، مدیریت سرمایه گذاری و دارایی ها، ساماندهی شعب زیان ده و کاهش منابع گران قیمت از اولویت های سال جاری بانک به شمار می روند.
    ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه انسانی در بهره وری سازمان، بیان داشت: چنانچه بخواهیم بانکی موفق داشته باشیم باید به نیازهای مادی و معنوی کارکنان توجه ویژه داشته باشیم و قدر همکاران ارزشی و پرتلاش خود را بدانیم.
    مدیر عامل بانک بر پرداخت تسهیلات مشارکتی و کوتاه مدت تاکید کرد و افزود: نُرم مصارف 70 درصد پیش بینی شده است و در مواقعی تا 75 درصد نیز افزایش خواهد یافت لذا باید در 6 ماهه ابتدای سال حد اقل 60 درصد تسهیلات پرداخت شود.
    ایمانی در پایان بر نظارت مستمر از شعب، نظارت بر پرداخت تسهیلات و نحوه مصرف، شناسایی همکاران توانمند، کارا و با انگیزه، عدم مسامحه با افراد متخلف و تغییر در روند فعالیت استان ها به منظور ارتقاء بهره وری تاکید کرد.
    وی با معرفی مدیران جدید امور شعب استان ها برای همکاران بازنشسته و مدیران سابق بانک آرزوی موفقیت و بهروزی نمود.
    بر اساس این گزارش از محمد شعبانی رئیس سابق اداره امور شعب استان کردستان، علی رضا چراغی رئیس وقتِ اداره امور شعب استان لرستان، علی جعفری رئیس اداره امور شعب استان کرمان، عبد الامیر رستم پور رئیس اداره امور شعب استان خوزستان و شهاب زارعی رئیس اداره امور شعب استان چهار محال و بختیاری که به ترتیب به عنوان 5 استان برتر کشور در بخش بهره وری برگزیده شدند، تقدیر به عمل آمد.
    همچنین در پایان این همایش از ده رئیس شعبه برتر به لحاظ شاخص بهره وری تجلیل شد که رحیم میرزایی از شعبه شهر قدسِ البرز، رحمان کشاورز از شعبه سقزِ کردستان، داریوش شریفی از شعبه امیریهِ خوزستان، حسن صفدری از شعبه چهاردانگه غربِ تهران، میر حسین هاشمی از شعبه پونکِ غرب تهران، سید عباس حسینی از شعبه مهریز یزد، مهدی حمزه از شعبه شهرضا اصفهان، مجتبی قنواتی از شعبه مرکزی ماهشهرِ خوزستان، محسن روزبهانی از شعبه توحید لرستان و علی رضا راشدی از شعبه بندر امام خوزستان به ترتیب در جایگاه اول تا دهم قرار گرفتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو