عصر بازار

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ ایستاد

عصر اعتبار- طلای جهانی در پی ضعف دلار که از تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند حمایت کرد، در معاملات روز جاری رشد چشمگیر روز گذشته را حفظ کرد و بالای ۱۲۵۰ دلار ماند.

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ ایستاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر تغییر چندانی نداشت و 1250.80 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 1.5 درصد افزایش داشت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن، 0.3 درصد یا 4.70 دلار کاهش یافت و در 1249.60 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 20.70 دلار افزایش یافت و در 1255.70 دلار ایستاد.

    وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد شروع ساخت خانه های جدید در ماه مارس 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خانه سازی از اکتبر رسید. این گزارش به آمارهای ضعیف اخیری که در آمریکا منتشر شده است اضافه شد تا دورنمای اقتصادی مبهم‌تری را ترسیم کند و احتمال تاخیر بیشتر افزایش نرخهای بهره آمریکا را تقویت کرد.

    در حالیکه بانک مرکزی آمریکا دو دور افزایش نرخها در سال جاری را پیش بینی کرده اما بازارهای معاملات آتی تا پیش از دسامبر چنین رویدادی را انتظار ندارند. نرخهای بهره پایین به نفع طلا بوده و به این فلز ارزشمند کمک می‌کند در برابر دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه جذابیت سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، ویلیام دادلی، رییس فدرال رزرو نیویورک اظهار کرده است شرایط اقتصادی آمریکا تا حدود زیادی مساعد است اما بانک مرکزی به دلیل ظهور تهدیدهای اقتصادی، محتاط مانده است.

    دلار روز سه شنبه 0.5 درصد در برابر سبدی از ارزهای بزرگ کاهش یافت و اُفت این ارز، طلا را که به دلار قیمت گذاری می‌شود برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر ساخت.

    دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز سه شنبه 7.43 تن کاهش یافت و به 805.03 تن رسید که بزرگترین کاهش در یک ماه اخیر بود. استمرار خروج سرمایه از این صندوق‌ها به روند صعودی قیمت طلا لطمه می‌زند.

    کاهش ارزش دلار از فلزات ارزشمند دیگر حمایت کرد. هر اونس نقره برای تحویل فوری روز سه شنبه 4.4 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسید و در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بیشتر این رشد را حفظ کرد.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از حدود چهار درصد افزایش قیمت در معاملات روز گذشته، در سطح 1015.70 دلار معامله شد که بالاترین قیمت در شش ماه گذشته است. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 582.2 دلار بود که بالاترین قیمت در یک ماه اخیر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی