عصر بازار

فرصت طلبی طلا از ریزش دلار

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

فرصت طلبی طلا از ریزش دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت با رشد نسبی روبرو شده بود، امروز نیز در پی کاهش ارزش دلار آمریکا روند صعودی را ادامه داده و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به بالاتر از 1254 دلار رسیده است که این بالاترین رقم در یک هفته اخیر به شمار می رود.

    قیمت طلا روز سه شنبه نیز برای لحظاتی به بیش از 1258 دلار رسیده بود. قیمت طلا در دو روز گذشته در دامنه 1249 تا 1258 دلاری در نوسان بوده است.

    تحلیلگران کامرزبانک آلمان اعلام کردند که قیمت طلا در شرایط کنونی می تواند سطح مقاومتی 1283 دلاری را بشکند و در چنین صورتی احتمال دستیابی به هدف 1327 دلاری وجود خواهد داشت.

    پس از انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا شاخص ارزش دلار با افت نسبی روبرو شده و به کمتر از 93.93 واحد رسیده است. تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که میزان ساخت و ساز مسکن در این کشور طی ماه مارس با افت 8.8 درصدی روبرو شده است و به پایین ترین سطح از اکتبر 2015 میلادی رسیده است.

    اعتصاب کارکنان صنعت نفت کویت موجب شد تا قیمت جهانی نفت روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا نیز داشته است.

    در بازار سهام نیز شاخص صنعتی داوجونز آمریکا با 0.27 درصد افزایش به بیش از 18053 واحد رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.20 دلار افزایش به بیش از 17.13 دلار رسیده که بالاترین رکورد در 11 ماه گذشته به شمار می رود.

    به نظر می رسد برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم چین برای راه اندازی سیستم مبادله و قیمت گذاری طلا با یوان نیز می تواند در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو