عصر بازار

دکتر فرحی:

تسهیلات پرداختی بانک‌ها باید در راستای اشتغال‌زائی و پویائی اقتصادی باشد

عصر اعتبار- تسهیلاتی که درسطح کشور توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود باید در راستای اشتغال‌زائی و پویائی اقتصادی باشد تا بتواند به افزایش رفاه جامعه کمک نماید.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها باید در راستای اشتغال‌زائی و پویائی اقتصادی باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، دکتر فرحی در سفر به استان سمنان که به همراه هیأت دولت انجام شد در جلسه شورای اداری مدیریت شعب پست‌بانک استان ضمن بیان مطلب فوق گفت: این بانک با تکیه بر تعصب و تعلق سازمانی ارزشمند نیروی انسانی توانسته است در نظام اقتصادی کشور تأثیرگذار بوده و به جایگاه فعلی خود برسد.
    وی افزود: پست بانک ایران؛ بانک تخصصی حوزه ICT و بانک توسعه‌ای و بزرگترین خرده‌بانکدار کشور است که توانسته‌است درسطح کشور حضوری فعال داشته و خدمات متنوع بانکی را به هموطنان ارائه نماید.
    مدیرعامل تصریح کرد: خدمات پست بانک ایران در روستاها و مناطق محروم در راستای توسعه عدالت اجتماعی است و لازم است مسئولان حمایت‌های جدی از این بانک داشته باشند.
    فرحی اظهارداشت: همواره از باجه‌‌های نمایندگی بانکی در شهرها و روستاها حمایت می‌کنیم اما لازم است که این باجه‌ها مطابق استاندارهای بانک مرکزی ساماندهی شوند تا دچار چالش نشویم.
    وی با اشاره به برنامه‌های اجرائی بانک و تأکید بر کاهش مطالبات معوق و پیگیری آن اظهارداشت: همه فعالیت‌ها و عملکرد بانک در راستای سودآوری است و همه باید تلاش کنیم مشتری‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع را در رأس فعالیت‌های خود قرار دهیم.
    داود کریمی مدیر امور سازمان، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد و اقدامات شعب و دفاتر استان و سیاست‌های اصلی بانک گفت: گسترش خدمات، تأمین مالی پروژ‌ه‌ها، ساماندهی دفاتر، ثبات درآمدی و سودآوری، تبدیل دارائی‌های غیرمولد به مولد، ارائه خدمات بانکداری اختصاصی به مؤسسات ICT، پیگیری افزایش سرمایه‌ و ارتقاء هم‌افزایی درون سازمانی از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی بانک است.
    کریمی در ادامه به تشریح پروژه‌های بانک در سال 95 پرداخت و اظهارداشت:‌ توسعه و ساماندهی شعب، بازاریابی و توسعه بازار، توسعه منابع انسانی، کاهش مطالبات، حفاظت و پشتیبانی شبکه و ارتقاء و نظارت و بازرسی بر فعالیت‌های شعب و دفاتر از جمله این پروژه‌ها می‌باشد.
    داود قزلباش مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری در این جلسه ضمن تأکید بر اعتبارسنجی مطالبات گفت: آنچه به مطالبات ارتباط دارد موضوع اعتبارسنجی مشتریان است که باید به دقت و درست انجام شود.
    وی در ادامه به ذکر توصیه‌هائی درخصوص عقد قراردادها و صدور چک برای مشتریان پرداخت و بر استفاده از ظرفیت‌های بخش IT و ICT برای افزایش تجارب و رفع نواقص تأکید کرد.
    محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار در ادامه جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد استان در شاخص‌های مختلف بر نظارت مستمر دفاتر، ساماندهی آنها و آموزش مسئولان و کارگزاران دفاتر تأکید کرد و اظهارداشت: افتتاح حساب در این دفاتر ممنوع نشده اما روش آن اصلاح شده است.
    وی با اشاره به لزوم افزایش اختیارات رؤسای شعب تصریح کرد: لازم است کارکنان تمامی شعب، فعالیت‌ها و بازاریابی‌های خود را بیشتر کنند تا هیچ شعبه زیان‌ده در مجموعه بانک نباشد.
    سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره‌کل حوزه مدیریت و روابط عمومی در این جلسه با اشاره به جایگاه مناسب بانک در شبکه بانکی و سودآوری آن در سال جاری اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم تا برنامه‌ها‌ی عملیاتی بانک به خوبی اجرائی گردد.
    همچنین شعبانعلی رجبی مدیر شعب پست بانک استان سمنان در این جلسه، گزارشی از عملکرد استان ارائه کرد و گفت: درحال حاضر 6 شعبه و 333 باجه نمایندگی بانکی درسطح استان به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کند و 586 دستگاه خودپرداز ATM در راستای ارائه خدمات الکترونیک و دسترسی آسان و شبانه‌روزی به خدمات بانکی هموطنان در شبکه بانکی استان نصب شده است.
    وی ساماندهی باجه‌های نمایندگی بانکی، کاهش مطالبات معوق، ارتقاء ابزارهای الکترونیکی جهت اشاعه فرهنگ بانکداری الکترونیک، مدیریت نقدینگی، افزایش درآمد و کنترل هزینه ها و زیباسازی شعب را از مهمترین برنامه‌های استان در سال جاری عنوان کرد.
    عبدالمحمد قادری فر معاون مدیریت شعب استان نیز در ادامه این جلسه به بیان مسائل و مشکلات استان و کارکنان، انجام پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه برای تقویت زیرساخت‌های شبکه فیبر نوری، بروزرسانی نرم افزارها و تأمین تجهیزات سخت‌افزاری، بازبینی در فرآیند اعطای تسهیلات، ارتقاء سطح کمی وکیفی تقویم آموزشی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه مدیران، کارکنان و رؤسای ستادی و شعب و بررسی موقعیت مکانی جهت ایجاد اماکن رفاهی برا ی کارکنان پرداخت و خواستار پیگیری مسئولان شد.
    محمدجواد زارع رئیس شعبه شاهرود و نماینده شعب استان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شعب و دفاتر استان به تشریح مسائل و مشکلات شعب و دفاتر و ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارها در این خصوص پرداخت.
    وی عدم یکپارچه‌سازی نرم‌افزار سیمیا و فراز، مشکلات دستگاههای pos‌ و نبود تبلیغات از طریق صدا و سیما، را از مشکلات موجود برشمرد و خواستار ساماندهی شعب ، افزایش سرویس‌های موبایل‌بانکینگ، اختصاص بودجه استانی برای شعب و دفاتر و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای بانک شد.
    گفتنی است: حضور در جلسه گروه اقتصادی دولت، بازدید از شعب مرکزی و شهداء سمنان و شهرستان گرمسار و باجه نمایندگی بانکی روستای خیرآباد سمنان از دیگر برنامه‌های دکتر فرحی و هیأت همراه وی در این سفر بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی