عصر بازار

معرفی الگوهای اقتصاد مقاومتی

کارآفرینی که علاوه بر اشتغال ۱۰ نفر، روزانه ۱.۵ میلیون تومان سود کسب می‌کند

عصر اعتبار- یک کارآفرین شیرازی علاوه بر ایجاد درآمد ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی در روز برای خود و خانواده‌اش، برای ۱۰ نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کرد.

کارآفرینی که علاوه بر اشتغال ۱۰ نفر، روزانه ۱.۵ میلیون تومان سود کسب می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سازمان بسیج سازندگی، محمد جواد پرستش یکی از افراد برتر ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهر شیراز گفت: مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج می‌داند و می‌گوید: لازم است که با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و حکومت‌های استکبار با اهمیت به پروژه‌های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

    توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می‌کند، از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.

    از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.
    محمد جواد پرستش یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهر شیراز در گفت وگو با خبرنگار بسیج سازندگی، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه‌های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.
    وی در رابطه با فعالیت خود گفت: حدود 2 سال است که در زمینه پروش قارچ فعالیت دارم.
    پرستش در مورد انگیزه خود برای شروع به کار پرورش قارچ گفت: علاقه به کار کشاورزی و تولیدی، تعهد وجدانی به طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین کسب درآمد باعث شد، تا چنین فعالیتی را آغاز کنم.

    این کارآفرین در باره میزان تولید و بازدهی طرح خاطرنشان کرد: تولید و بازدهی بستگی به شرایط بازار و قیمت کمپوست (خاک پرورش قارچ) دارد، اما به طور کلی این کارگاه 2 سال است که فعالیت دارد و در این مدت بالغ بر 600 کیلو قارچ خوراکی برداشت نموده ام و هنوز هم قارچ درجه یک در این کارگاه به صورت روزانه تولید می شود. و روزانه حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان سود دهی برای خودم در بر دارد.
    وی در مورد میزان اشتغال زایی این طرح، گفت: به جز خودم، برای 10 نفر به طور مستقیم کار آفرینی شده است.

    این تولید کننده در باره این که آیا از تسهیلات سازمان بسیج سازندگی استفاده کرده است، گفت: طی این مدت 120 میلیون تومان از بسیج سازندگی وام دریافت کرده‌ام.
    وی در باب مشکلاتی که الان در طرح با آن مواجه است، گفت: برای گسترش فعالیت و بهره وری بالاتر به تجهیزات به روزتر و بیشتری احتیاج داریم که نیازمند به داشتن شرایط مالی است.

    این کارافرین در مورد این که طرح حمایت‌ بسیج (مالی، آموزشی و ...) به چه صورت بوده است، گفت: بسیج سازندگی در تمام مراحل از جمله آموزش و ایجاد جشنواره ها و گردهمایی و معرفی محصولات پیش قدم و همراه و همگام با ما بوده و حق بزرگی به گردن کشاورزی دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی