عصر بازار

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی:

موضوع اصلی سفر به روسیه حل مشکلات بانکی است

عصر اعتبار- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سفر هیئت اقتصادی ایران به روسیه گفت: در این سفر یکی از موضوعات اصلی مورد بحث موارد پولی – مالی است.

موضوع اصلی سفر به روسیه حل مشکلات بانکی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجید موافق قدیری  اظهار کرد: هییتی از کشورمان متشکل از مدیران شرکت‌های دولتی، خصوصی و صاحبان تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشورمان به کشور روسیه اعزام  شده است و در خصوص راههای گسترش مبادلات تجاری در زمینه غلات و محصولات پروتئینی مذاکره خواهند کرد.

    وی تاکید کرد: با توجه به عزم ایران و روسیه برای افزایش مناسبات و اثری که حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دارد برای تفاهم در حوزه‌های مختلف که یکی از آنها صنعت خوراک دام است تلاش می‌شود.

    عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: هیأت‌های متعددی از دو کشور مذاکراتی داشتند و به نتایج خوبی هم دست یافتند و این سفرها در همکاری و سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه، انتقال تکنولوژی، فناوری های نوین و مبادلات تجاری در زمینه نهاده های کشاورزی و دامی اثر خواهد داشت.

    موافق قدیری با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات موجود در توسعه مبادلات تجاری با کشور روسیه مسائل بانکی است گفت: مسائل بانکی موجود بین دو کشور باید حل شود؛ به همین منظور در این سفر یکی از موضوعات اصلی مورد بحث موارد پولی - مالی خواهد بود.

    این عضو هیئت اقتصادی ایران در روسیه گفت:طبق مطالعات کارشناسان،اولویت دیپلماسی اقتصادی ایران باید توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی با کشورهای همسایه باشد که مهم ترین این کشورها، فدراسیون روسیه است.

    عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در خصوص برنامه های این سفر گفت: این مراسم پیرو مذاکرات حدود ٢ ماه قبل ما با معاون وزیر کشاورزی روسیه در وزارت جهاد کشاورزی و به دعوت رسمی شورای غلات روسیه صورت گرفته است. در این سفر نشست ها و جلسات متعددی با شرکتهای مطرح تولید کننده غلات روسیه ،اتحادیه مرغداران، دامداران و پرورش دهندگان آبزیان روسیه ترتیب داده شده است تا به صورت حضوری شرکت‌های ایرانی و روسی با پتانسیل های یکدیگر آشنا شوند.

    وی گفت: فدراسیون روسیه در سال گذشته ١ درصد از ٣٤ میلیون تن نیاز خود به خوراک دام، طیور و آبزیان را وارد کرده است و به طور جدی در تلاش هستیم بخشی از واردات روسیه از کشورمان باشد.

    موافق قدیری افزود:این مذاکرات از سال گذشته و به دعوت انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و با حضور و بازدید ٩ شرکت بزرگ و اتحادیه آبزیان روسیه از واحدهای کشورمان صورت پذیرفت و تفاهم‌هایی نیز صورت گرفت که لازم است در این مورد دیپلماسی اقتصادی دولت به کمک ما بیاید.

    رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران تصریح کرد: بازارهای جهانی در رابطه با کالاهای صنعتی به جایگاه خود رسیده‌اند و در این بازارها جایگاه خالی وجود ندارد اما محصولات کشاورزان ایرانی از جمله محصولات پروتئینی و خوراک دام در این بازار رقابتی باید برای خودشان جا باز کنند. کالاهای ایرانی باید بتوانند با قیمت تمام شده ارزان‌تر، کیفیت بالاتر،‌ بسته‌بندی مناسب و اجرای به موقع تعهدات، وارد این بازارها شوند.

    وی با اشاره به اینکه نگاه تک بعدی و انتزاعی در صادرات نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، گفت: دولت صادرات را به عنوان فعالیت پیشران اقتصادی در نظر گرفته است؛ بنابراین می‌توان امیدوار به افزایش صادرات بود.

    موافق قدیری درباره مشکلات قوانین ثبت مواد اولیه مورد نیاز صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: جزئیات پیشنهادات انجمن به محافل رسمی دولتی طرح می‌‎شود.

    وی در پایان اعلام کرد که در حال حاضر هیئتی نیز از انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران نیز در کنگره جهانی خوراک دام و غذا ٢� ١٦ در ترکیه حضور دارند و با شرکت‌های مطرح جهانگیری در حال رایزنی و تبادل اطلاعات هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی