عصر بازار

پایان طلاکاری گنبد امام علی(ع) در عید غدیر

عصر اعتبار- رییس ستاد بازسازی عتبات گفت: پروژه بازسازی و طلاکاری گنبد امام علی (ع) عید غدیر امسال به بهره برداری می رسد.

پایان طلاکاری گنبد امام علی(ع) در عید غدیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  با اشاره به بازسازی حرم امام علی (ع) در نجف اشرف اظهار کرد:کار بازسازی و طلاکاری گنبد امام علی (ع) مردادماه سال گذشته آغاز شد و برنامه زمان بندی اتمام آن یک سال در نظر گرفته شد.

    وی در ادامه افزود: بر همین اساس تا عید غدیر امسال طلاکاری گنبد به اتمام می رسد و داربست های موجود که هم اکنون زائران میتوانند آن راببینند، باز خواهد شد.

    پلارک تصریح کرد: با توجه به تاکید مرجعیت شیعه (آیت الله سیستانی) و همچنین خود ما بر این است که آثار تاریخی خود حرم حفظ شود از این رو خشت های قبلی جمع شده را باید بازسازی و نصب کنیم که این موضوع کمی بر سختی و طولانی شدن  کار افزوده است .

    مهندس نعیمی سرپرست کارگاه گنبد امام علی نیز در همین خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پروژه طلاکاری گنبد امام علی (ع) دارای سه کارگاه ترمیم، آبکاری و نصب خشت است.

    وی عنوان کرد: از آنجا که این خشت ها قدمت 300 ساله دارد و در طول زمان و اتفاقات همچون تیر و ترکش دچار آسیب شده است مراحل ترمیم از جمله لحیم کاری و جوش کاری بر روی آن ها انجام می گیرد و سپس برای طلاکاری تحویل واحد آبکاری می شود و در نهایت بر روی گنبد مجددا نصب می شود.

    نعیمی با بیان اینکه گنبد امیرالمومنین بیش از 9هزار و دویست خشت دارد،افزود: تا کنون بیش از سه هزار خشت آماده تحویل به واحد آبکاری شده است و ما سعی میکنیم روزانه صد خشت را تحویل این واحد دهیم تا طلاکاری مجددا انجام و نصب شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی