عصر بازار

سطح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان به هفت میلیون ریال افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش سطوح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان به هفت میلیون ریال در ماه خبر داد.

سطح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان به هفت میلیون ریال افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی در نشست مشترک با روسای سازمان‌های بیمه‌گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد تهران، با بیان اینکه این صندوق زیرمجموعه وزارت رفاه است و از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: متولی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برعهده این صندوق است و ما فقط مواردی همچون بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری را در این بخش انجام می‌دهیم و درمان روستاییان برعهده سازمان بیمه سلامت است.
    وی یادآورشد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار کشاورز، روستایی و عشایر را تحت پوشش داریم و دوره بیمه‌ پردازی هر عضو 15 سال است؛ البته از آنجا که این صندوق 10 سال است فعال شده، هنوز پرداخت مستمری بازنشستگی نداریم.
    این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه از کارافتادگی و بازماندگان 23 هزار حقوق‌بگیر داریم، افزود: امسال سقف سطوح درآمدی برای بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی به هفت میلیون ریال افزایش یافته و فرمول‌های اخذ بیمه براساس این رقم تعیین می‌شود.
    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: 15 درصد درآمد سالیانه یک روستایی را در نظر می‌گیریم که پنج درصد حق بیمه را خود فرد و 10 درصد را دولت پرداخت می‌کند.
    وی به حمایت دولت از بیمه شدگان روستایی تاکید کرد و گفت: 23 هزار مستمری‌ بگیر در صندوق داریم و البته بیمه ما اختیاری است و اجباری در آن وجود ندارد؛ به همین دلیل از 6 میلیون نفر روستایی فاقد بیمه اجتماعی توانسته‌ایم 1.5 میلیون خانوار را بیمه کنیم. البته برآوردهای ما نشان می‌دهد در حال حاضر 2.5 میلیون خانوار روستایی فاقد بیمه اجتماعی هستند.
    «حبیب‌الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سازمان بهزیستی بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه سلامت توجه داریم، اظهارداشت: به عنوان مثال پیشگیری از معلولیت‌ها را به صورت جدی در دستور کار داریم و 15 سال است که پیشگیری از تنبلی چشم در قالب برنامه‌های غربالگری دنبال می‌شود و پوشش 90 درصدی در این زمینه محقق شده است و غربالگری شنوایی نوزادان را نیز با نرخ پوشش 75 درصدی انجام می‌دهیم.
    معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به وجود یک هزار مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: غربالگری اوتیسم را نیز در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم و از آنجا که سلامت کودکان برای ما حائز اهمیت است، در روستامهدها یک وعده غذای گرم توزیع می‌کنیم که اعتبار لازم برای اجرای آن امسال به 50 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو