عصر بازار

ظریف:

ایران خواستار پیوستن به نظام مالی آمریکا نیست

عصر اعتبار- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، اعلام کرد: ایران خواستار پیوستن به نظام مالی آمریکا نیست.

ایران خواستار پیوستن به نظام مالی آمریکا نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ظریف روز گذشته (چهارشنبه) اشاراتی مبنی بر اینکه ایران در حال حاضر خواستار دستیابی به نظام مالی آمریکا به عنوان بخشی از توافق هسته ای است، رد کرد و در عین حال گفت که مقام های آمریکایی باید در تضمین دهی به کشورهای دیگر درخصوص امکان تجارت در ایران بدون پذیرش خطر مجازات از سوی آمریکا، «بسیار فعالانه تر» عمل کنند.
    ظریف افزود: ما هرگز درخواستی برای دسترسی به نظام مالی شما نداده ایم، بلکه آنچه خواسته ایم، اجرای توافق هسته ای بوده است که آمریکا را ملزم می کند به موسسات مالی اروپایی اجازه دهد برای تعامل با ایران، از آرامش خاطر برخوردار باشند.
    وی یک روز پس از ملاقات با جان کری وزیر خارجه آمریکا در نیویورک، با اعضای هیات تحریریه نیویورک تایمز گفت و گو کرد.
    کری پس از دیدار با ظریف به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت که دو طرف تلاش می کنند تا تضمین دهند که «توافق هسته ای دقیقا به همان شکلی که قرار بود باشد، اجرا شود و تمامی طرفین توافق، از مزایایی که قرار بود به موجب توافق به دست آورند، برخوردار شوند.
    کری همچنین گفت که دو طرف قرار است بار دیگر در روز جمعه با هم دیدار داشته باشند.
    در همین حال، ظریف با تصریح بر این مساله که وزارت خزانه داری آمریکا گام هایی را برای اجرای توافق هسته ای برداشته است، گفت: فکر نمی کنم که (این گام ها) کافی باشد. آنها به یک رویکرد فعالانه تری نیاز دارند تا افراد بدانند برای تعامل با ایران، مجازات نخواهند شد.
    در طول این مصاحبه که در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل انجام شد، ظریف همچنین در مورد موضوعات دیگری چون تنش ایران و عربستان اظهارنظر کرد.
    نیویورک تایمز در پایان نوشت: ظریف سعودی ها را متهم کرد که در مورد موضوعات مرتبط با ایران دروغ بافی می کنند، زیرا چنین راهبردی را به نفع خود می دانند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی