عصر بازار

ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا و نقره امروز پنج شنبه در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا با افزایش بیشتری روبرو شده و قیمت هر اونس نقره به بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر رسیده است.

ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 6.20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1250 دلار رسیده است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس نقره نیز با 0.40 دلار افزایش به بیش از 17.33 دلار رسیده که این بالاترین رکورد در 11 ماه اخیر به شمار می رود.

    البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی ممکن است در شرایط کنونی، موقتی و زودگذر باشد و برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا طی هفته آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاها خواهد داشت.

    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ترایلند متالز اعلام کردند که توصیه ما به سرمایه گذاران بین المللی این است که منتظر شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری برای هر اونس طلا باشند و در این صورت اقدام به خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا کنند.

    انتشار آمارهای جدید مربوط به کاهش تولید نفت آمریکا موجب شده است تا قیمت جهانی نفت نیز با افزایش روبرو شود. تولید نفت آمریکا به کمتر از 8.95 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و ذخایر راهبردی انرژی این کشور نیز با رشد 2.1 میلیون بشکه ای روبرو شده است.

    شاخص صنعتی داوجونز آمریکا نیز با 0.24 درصد رشد به بیش از 18096 واحد رسیده است. شاخص ترکیبی شانگهای چین نیز با 0.34 درصد افزایش به 2982 واحد رسیده است.

    شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با 0.01 درصد افزایش به بیش از 94.53 واحد رسیده است. انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر در آمریکا منطقه یورو و چین می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد. نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره را روشن کند.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی