عصر بازار

احتمال آزادسازی دهک اول و دوم دارندگان سهام عدالت

عصر اعتبار- دارندگان دهک اول و دوم سهام عدالت با توجه به گذشت دوره ۱۰ ساله و بهره مندی از تخفیف مقام معظم رهبری احتمال آزادسازی آن وجود دارد.

احتمال آزادسازی دهک اول و دوم دارندگان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایلنا، محمد جواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت، با بیان این مطلب گفت: سهام عدالتی که در اختیار دهک اول و دوم قرار دارد (بسیجیان، روستاییان و عشایر، افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی) با توجه به موافقت مقام معظم رهبری در خصوص تخفیف 50 درصدی امکان آزادسازی دارد.

    وی در ادامه افزود: طی 10 سال گذشته و با احتساب سود سهام سال 94 نیمی از ارزش سهام عدالت به حساب خزانه وارد شده و نیمی دیگر از آن مشمول تخفیف مقام معظم رهبری شده، به همین دلیل بر اساس قانون باید زمینه آزاد سازی این سهام فراهم شود.

    شیخ درباره احتمال تسویه نشدن سهام عدالت این دو دهک با خزانه گفت: چنانچه حتی بخشی از سهام عدالت با وجود تخفیف و سودهای حاصل از گذشت این 10 سال با خزانه تسویه نشده باشد باید دولت تمهیداتی بیندیشد که بخشی که تسویه شده امکان آزاد سازی آن در قالب واحدهای صندوق های سرمایه گذاری یا خود سهام فراهم شود.

    شیخ تأکید کرد: از 45 میلیون نفر دارنده سهام عدالت، 15 میلیون نفر جزء دهک اول و دوم  هستند و در سال جاری باید امکان آزاد سازی برای این تعداد از سهام عدالت شکل بگیرد.

    عضو سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام، خاطر نشان کرد: سهام عدالت باید آزاد شود تا دارندگان آن مانند دارندگان سایر سهام ها از امکان حضور در مجامع، سودهای نقدی و افزایش سرمایه ها به طور شخصی بهره مند شوند.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: هیأت دولت لایحه ای در خصوص چگونگی آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارائه کرده که به نظر می رسد بررسی آن به مجلس دهم کشیده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی