عصر بازار

چرا سرمایه گذاران باید در شرایط کنونی از بازار طلا دوری کنند؟

عصر اعتبار- در حالی که سرمایه گذاران و تاجران بین المللی طی ماه های اخیر به سوی بازار طلا روی آورده اند، برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر کاهش شدید قیمت طلا هشدار می دهند.

چرا سرمایه گذاران باید در شرایط کنونی از بازار طلا دوری کنند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، "ادی الفنبین" تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه کراسینگ وال استریت تاکید کرد: طلا به یک تجارت سخت و پردردسر تبدیل شده است.
    بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: گمانه زنی های زیادی در خصوص وضعیت نرخ بهره و نرخ تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده مطرح شده است. به نظر من نرخ بهره واقعی آمریکا در شرایط کنونی کاهش نخواهد یافت و این مساله خطر بزرگی برای قیمت طلا خواهد بود.
    طلا طی سال های 2013 تا پایان 2015 میلادی بیش از یک سوم ارزش خود را از دست داد. ولی در سال 2016 میلادی قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
    میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز از ابتدای امسال تاکنون رشد فزاینده ای داشته و این مساله نشانگر تمایل بیشتر سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا بوده است.
    البته برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اقدامات بانک مرکزی آمریکا می تواند طی ماه های آینده به ضرر قیمت طلا تمام شود.
    الفنبین در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که فدرال رزرو این مساله را به خوبی روشن کرده است که به سوی عادی سازی سیاست های پولی گام برمی دارد. بنابر این توصیه من به سرمایه گذاران این است که در شرایط کنونی از طلا دوری کنند. اقدامات بانک مرکزی آمریکا می تواند موجب کاهش شدید قیمت طلا شود.
    گزارش سایت طلا حاکیست، البته از سوی دیگر هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال امیدوار هستند. تاد گوردون از موسسه سرمایه گذاری تریدینگ آنالیز در این باره تاکید کرد: طلا در یک وضعیت برد برد قرار دارد. اگر فدرال رزرو تا پایان امسال سیاست های پولی فعلی را در پیش بگیرد و شاخص سهام نیز با رشد بیشتری روبرو شود، در نهایت ارزش دلار آمریکا تحت فشار قرار می گیرد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
    وی افزود: حتی اگر شاخص سهام با افزایش نیز روبرو شود، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت و در این صورت نیز طلا با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی