عصر بازار

مشکل پرداخت «حقوق» بازنشستگان فولاد رفع شد

عصر اعتبار- نماینده کانون‌های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور گفت: تامین و پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع مالی مطمئن در بودجه عمومی ۱۳۹۵ به تصویب مجلس رسید.

مشکل پرداخت «حقوق» بازنشستگان فولاد رفع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا منطقه اصفهان٬ مجتبی احمدی اظهار کرد: 29 فروردین 1395تعدادی از بازنشستگان فولادی در مقابل مجلس تجمع کردند که به دنبال آن 31 فروردین ماه وزیر تعاون، در محل اعتراض حاضر شد.

    وی با بیان اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد در بند 18 بودجه کشور نامطمئن بود، تصریح کرد: در این بند پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد مشروط به تامین شدن منابع مالی ذکر شده بود که مورد پذیرش نبود، اما خوشبختانه تعداد 147تن از نمایندگان مجلس قانونی را تصویب کردند که حقوق بازنشستگان در بودجه سال 1395 از منابع مالی قطعی و مطمئن پرداخت شود.

    مدیر عامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان درباره مشکل درمان این قشر گفت: مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان برخلاف قانون و بدون کسب اجازه مافوق خود از پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان شرکت سرباز زده است و بیمارستان‌های طرف قرارداد اقدام به معاینه بازنشستگان بیمار نمی‌کردند، اما خوشبختانه وزارت تعاون دستوری برای ادامه درمان مانند گذشته به مدیران این کارخانه صادر کرد.

    احمدی با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن اصفهان ملزم به اجرای قوانین درمانی بازنشستگان خود همانند سال‌های گذشته شد، افزود: بازنشستگان ذوب آهن از اواخر سال 1393 هزینه‌های درمانی خود را طلبکار هستند که شرکت ملزم به پرداخت آن است، از سوی دیگر پرداخت مطالبات مالی و حقوقی این افراد از سال 1391 تاکنون مورد بحث در وزارت کار قرار گرفت که مسوولان رای بر پرداخت آن دادند.

    وی گفت: بازنشستگان فولاد نیمی از حقوق اسفند ماه سال 1394و حقوق کامل فروردین امسال را طلبکارند و باید برای پرداخت آن اقدام شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی