عصر بازار

معاون وزیر جهاد:

همکاری کشاورزی ایران و آلمان با رعایت حقوق دو طرف، قابل توسعه است

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران درباره همکاری تحقیقاتی کشاورزی با ایالت زاکسن آلمان گفت: این همکاری ها با رعایت حق و حقوق دو طرف، قابل توسعه است.

همکاری کشاورزی ایران و آلمان با رعایت حقوق دو طرف، قابل توسعه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسکندر زند در نشست امروز هیات های آلمانی و ایرانی که در وزارتخانه جهاد کشاورزی برگزار شد، کاربرد صحیح سموم کشاورزی و آفت کش ها، مبارزه بیولوژیک با آفات، افزایش کارایی آب در کشاورزی، گیاهپزشکی و گیاهشناسی را از زمینه های همکاری دو طرف برشمرد.
    رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین تجاری سازی گیاهان دارویی و آموزش کوتاه مدت کارشناسان و محققان ایرانی، حفاظت از خاک، آبخیزداری و تولید آب را از دیگر زمینه های همکاری دانست.
    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از آلمانی ها دعوت کرد به پروژه ملی تعادل بخشی آب های زیرزمینی دشت های ایران بپیوندند.
    «عباس کشاورز» به توسعه روش های آبیاری تیپ و میکرو در بخش کشاورزی ایران اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه، برای انواع محصولات زراعی و توسعه آبیاری میکرو در سطح خاک و زیر سطح خاک پیش بینی شده که مستلزم انتقال فناوری و همکاری های فنی با کشورهای پیشرفته مانند آلمان است.
    وی از فعالیت 300 شرکت خصوصی در بخش آبیاری در ایران خبر داد و برای حمایت از همکاری های فنی مشترک میان بخش خصوصی دو کشور برای تحقق اهداف این برنامه در برنامه های توسعه ششم و هفتم اعلام آمادگی کرد.
    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری فنی و علمی دو کشور در تولید محصولات راهبردی گندم، جو، کلزا و تریتیکاله (چاودُم) اعلام آمادگی کرد و گفت: ما به دنبال افزایش عملکرد تولید در این محصولات و کاهش هزینه ها از طریق استفاده از ماشین های کشاورزی و فناوری های نوین بذر هستیم.
    وی توسعه کشاورزی حفاظتی را از دیگر پروژه های مهم بخش زراعت نام برد و گفت: با توجه به تجربه و سابقه آلمان در ساخت ادوات و تجهیزات، به همکاری با این کشور در حوزه کشاورزی حفاظتی مایلیم.
    به گزارش ایرنا، ایالت زاکسن یا ساکسونی (به آلمانی: Sachsen) با مساحت 18 هزار و 416 کیلومتر مربع و چهار میلیون نفر جمعیت در شرق آلمان واقع شده و مرکز آن شهر درسدن است.
    اواخر بهمن ماه سال 1394 هیات 60 نفره اقتصادی از ایران به ایالت باواریا آلمان سفر کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در آن سفر در دیدار با «الیزه آیگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا، گفت: آلمان اگر خواهان حضور در اقتصاد ایران است باید تامین مالی و فاینانس را جدی بگیرد و به سرمایه گذاری دست بزند.
    به گفته وی، در زمان تحریم که روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید، دو میلیارد و 500 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور بود.
    نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که معاون صدراعظم این کشور است، برگزار می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی