عصر بازار

رییس سازمان چای کشور:

پرداخت ۹ میلیارد تومان وام به چایکاران

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای کشور گفت: صندوق حمایت از صنعت چای کشور به ازای هر هکتار باغ مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وام مساعده جاری به چایکاران پرداخت می‌کند.

پرداخت ۹ میلیارد تومان وام به چایکاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد‌ولی روزبهان  گفت: شرایط آب و هوای مساعد در شمال کشور با توجه به بارندگی‌های اخیر بر باغات چای کشور حاکم است.

    وی افزود: برداشت برگ سبز چای به صورت غیر رسمی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است.

    رئیس سازمان چای کشور افزود: تاکنون 60 تن برگ سبز از باغات شمال کشور برداشت شده و 90 کارخانه هم برای خرید و تولید چای خشک قرارداد امضاء کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه در روزهای آینده برداشت رسمی چای با حضور برخی مقات کشوری آغاز می‌شود، گفت: تاکنون 12 کارخانه چای در شمال کشور آغاز به کار کرده‌ است.

    روزبهان با بیان اینکه سال گذشته 87 هزار تن برگ سبز چای تولید شد، افزود: اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد، پیش‌بینی می‌‌شود امسال حدود 95 هزار تن برگ سبز چای از باغات کشور برداشت شود.

    رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: سال گذشته 19 هزار و 600 تن چای خشک استحصال شد که امیدواریم با توجه به میزان برداشت پیش‌بینی شده در سال جاری 21 هزار تن چای خشک تولید شود.

    وی بیان داشت: در سال‌های 93 و 94 با حمایت دولت از تولید به ترتیب 3 هزار و 4 هزار هکتار از باغات رها شده چای به چرخه تولید برگشت.

    روزبهان با اشاره به صندوق حمایت از صنعت چای کشور اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی چایکاران در بهار، امسال این صندوق به ازای هر هکتار باغ چای یک میلیون و 600 هزار تومان به باغداران وام مساعده جاری پرداخت می‌کند.

    رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: وام مساعده جاری برای تغذیه، عملیات به زراعی، خرید لوازم ضروری و ... به باغداران چای پرداخت می‌شود و تاکنون مبلغ 9 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه هنوز نرخ خرید تضمینی چای اعلام نشده است، گفت: سال گذشته چای درجه یک به قیمت 2180 تومان و درجه 2 با قیمت 1210 تومان از باغداران خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود نرخ خرید تضمینی چای در سال جاری متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی