عصر بازار

شرایط جدید تسهیلات بلاعوض اجرای طرح‌های نوین آبیاری علام شد

عصر اعتبار- معاون فنی مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور با اشاره به راه اندازی "سامانه مدیریت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در‌ کشور" گفت: در این طرح ۸۵ درصد تسهیلات مالی بلاعوض برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری به کشاورزان بدون اتلاف وقت پرداخت می‌شود.

شرایط جدید تسهیلات بلاعوض اجرای طرح‌های نوین آبیاری علام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی گرجی درخصوص شرایط استفاده کشاورزان از تسهیلات دولت برای بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری اظهارکرد: کشاورزان برای بهره‌گیری از تسهیلات دولت در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری باید به سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها مراجعه کنند.

    وی افزود: برای مدیریت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در‌ کشور سامانه‌ای افتتاح شده است و در خواست کشاورزان در آن پیگیری می‌شود.

    معاون فنی مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور ادامه داد: کشاورزان ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنند تا کد‌رهگیری به آنها داده شود و با داشتن این کد امکان رهگیری کار آنها درمراحل مختلف وجود دارد.

    وی تصریح کرد: کارشناسان جهادکشاورزی بعد از ثبت درخواست کشاورزان از اراضی بازدید می‌کنند تا امکان اجرای طرح های نوین آبیاری در مزارع بررسی شود.

    گرجی گفت: در صورتی که امکان اجرای طرح‌های نوین آبیاری در مزارع کشاورزان متقاضی وجود داشته باشد، اقدام به طراحی برای آنها می‌شود و گزارش فنی آن به تایید کمیته فنی وزارت جهاد کشاورزی می‌رسد و در نهایت این سیستم‌ها برای کشاورزان اجرایی می‌شود.

    وی در ارتباط با مدت زمانی که کشاورزان برای دریافت این تسهیلات باید منتظر بمانندگفت: در حال حاضر هیچ محدودیت زمانی و انتظاری وجود ندارد به طوری که بعد از آغاز به کار، براساس پیشرفت پرداخت‌ها انجام می‌شود.

    گرجی یادآورشد: بر اساس قانون تا 85 درصد هزینه‌های اجرایی طرح‌های نوین آبیاری توسط دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و 15 درصد مابقی نیز کشاورز یا به صورت نقدی پرداخت می‌کند یا با مشارکت پیمانکار به صورت یدی برای اجرا کار می‌کند.

    در ابتدای اجرای این طرح 15 درصد سهم کشاورز به صورت اقساطی از آنها دریافت می‌شد که شکل جدید این طرح، به 2 صورت نقدی یا با مشارکت اجرای(عملیاتی) کشاورز این مبلغ دریافت می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی