عصر بازار

معاون سازمان راهداری:

کارت سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی بدون بیمه شخص ثالث شارژ نمی‌شود

عصر اعتبار- سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی و معاون سازمان راهداری گفت: از اول خرداد ماه امسال کارت سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی بدون بیمه اجباری شخص ثالث شارژ نمی‌شود.

کارت سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی بدون بیمه شخص ثالث شارژ نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با بیان اینکه از اول اردیبهشت ماه جاری تغییراتی در چارچوب تخصیص سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی انجام شده است، افزود: براساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه سهمیه متناسب با تردد سوخت اختصاص یابد، سهمیه عملکردی برخی ناوگان افزایش یافت.
    وی یادآورشد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی ناوگان به ویژه 30 تا 40 تنی و برخی مینی بوس‌ها نیاز به افزایش سهمیه عملکردی دارند، بنابراین اگرعملکرد آنها بیش از سوخت تخصیصی باشد به آنها سوخت داده می شود.
    سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی اظهار داشت: پیمانه‌هایی که تا فروردین ماه امسال در اختیار ناوگان حمل و نقل قرار می‌گرفت در 4پیمانه بود که از اول اردیبهشت به پنج پیمانه تغییر پیدا کرد. پیمانه اول غیر برخط است و پیمانه‌های دیگر در جایگاه‌های برخط بعد از سوخت‌گیری در کارت رانندگان شارژ می شود.
    وی با بیان اینکه معیار مصرف سوخت این ناوگان در 100 کیلومتر محاسبه می شود، گفت: از اول خرداد ماه امسال کارت سوخت ناوگان فاقد بیمه اجباری شخص ثالث شارژ نمی‌شود.
    آدم‌نژاد کاهش مصرف سوخت را بعد از اجرای طرح تخصیص سهمیه گازوئیل براساس پیمایش محسوس خواند و گفت: مرحله بعدی طرح پس از نصب تجهیزات مکان یاب بر ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا می‌شود و هم اکنون نصب این تجهیزات بر اتوبوس‌های برون‌ شهری آغاز شده و نصب تجهیزات برای همه ناوگان از اول خرداد اجرایی می شود.
    به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه هیأت وزیران مقرر شده است توزیع سوخت گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بر اساس پیمایش و عملکرد محاسبه و در کارت سوخت آنها شارژ شود و این طرح با همکاری وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از اول مهر ماه سال 1394 در کشور اجرایی شده است و هم اکنون گازوئیل مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور طبق پیمایش به آنها تحویل می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی