عصر بازار

واکنش مشاور احمدی نژاد به ماجرای خرید ۲ میلیارد دلار اوراق آمریکایی

عصر اعتبار- مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق درباره اتهامات دو میلیارد دلاری به دولت قبل توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش مشاور احمدی نژاد به ماجرای خرید ۲ میلیارد دلار اوراق آمریکایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اکبر جوانفکر اتهامات معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی علیه دولت قبل را که در ارتباط با مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران مطرح شده است، رد کرد و گفت: آقایان به جای آنکه حملات خود را متوجه دولت آمریکا کنند، جهت آن را به داخل کشور برگردانده و با تخریب دولت قبل، می‌خواهند پایبندی خود را به برجام و توافق به عمل آمده، اثبات کنند.

    عباس عبدی در تحلیلی از برجام که مورد تکذیب دولت نیز قرار نگرفته است، افزود: برجام یک خرید و فروش ساده نیست بلکه تعهداتی دارد که در چارچوب آن نه‌ فقط احمدی‌نژاد، بلکه احمدی‌ نژادیسم نیز نمی‌تواند شکل‌ بگیرد.

    مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق در این زمینه اضافه کرد: پس از سفر ظریف وزیر امورخارجه و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به نیویورک و واشنگتن، مقامات عالیرتبه دولت یازدهم با دستپاچگی حیرت انگیزی، هجمه علیه دولت قبل را افزایش داده‌اند.

    علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق افزود: قریب سه سال است که مقامات رسمی در دولت کنونی با استفاده از انبوه وسایل ارتباط جمعی در اختیار، به اتهام زنی و حتی توهین علیه دولت قبل مشغولند و اخیرا نیز با اطمینان از یک حاشیه امن معنادار، به روند اتهام زنی‌های خود و تبلیغات مسموم علیه دولت‌های نهم و دهم ابعاد تازه ای داده‌اند.

    مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق گفت: مذاکرات ظریف و سیف با همتایان آمریکایی خود در پشت درهای بسته انجام شده و از محتوای این گفت و گوها نیز اطلاع دقیقی در دست نیست اما این سوال به طور جدی وجود دارد که چرا پس از پایان این گفت‌وگوها، به صورت همه جانبه ای دولت قبل آماج اتهامات بی پایه و اساس مقامات رسمی و عالیرتبه دولت یازدهم قرار گرفته است؟

    وی افزود: ما نگران رفتار تاسف برانگیز دولتمردان کنونی نیستیم زیرا هر روز لایه‌های جدیدی از مقاومت مردمی در برابر اینگونه هجمه‌های بی منطق، در حال شکل گیری است و بدون تردید تداوم این روند، بیشترین آسیب را به اعتبار و منزلت دولتی که باید حلال مشکلات اساسی کشور باشد، وارد می‌کند.

    جوانفکر در ادامه به آمارهای متناقض وزیر امور اقتصاد و دارایی در باره میزان بدهی‌های دولت و انتساب آن به دولت قبل اشاره کرد و گفت: باید از آقای طیب نیا سوال شود که چگونه ممکن است حجم نقدینگی کشور در هنگام تحویل آن به دولت یازدهم، جمعا 450 هزار میلیارد تومان اما میزان بدهی‌اش به بانک‌ها 500 هزار میلیارد تومان باشد؟

    مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق افزود: آقای طیب نیا ده روز قبل در مصاحبه‌ای میزان بدهی دولت را 380 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود اما اینک پس از بازگشت  ظریف و سیف از آمریکا ، این رقم را به 500 هزار میلیارد تومان افزایش داده و دولت قبل را هم به عنوان عامل اصلی این بدهی معرفی کرده است!

    شایان ذکر است، "اسحاق جهانگیری" عصر شنبه در سومین نشست مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی با بیان اینکه در دوران تحریم بیشترین فشار و آسیب متوجه نظام بانکی و نفت بود، اظهارداشت: بر اساس پیش بینی هایی مبنی بر حصول توافق هسته ای، در بخش نفت طراحی هایی را برای افزایش تولید و فروش انجام دادیم تا دیگر معطل دوره جدیدی نشویم و حتی منابع ارزی که نیاز داشتیم با تدابیری که اندیشیده شد و با مجوزی که از رهبر انقلاب گرفتیم، منابع را تامین کردیم و بخش نفت بلافاصله از دستاوردهای برجام استفاده کرد.

    جهانگیری با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند که این دولت یک جای آن نقش داشته است ، گفت: اولا این اتفاقات مربوط به چند 10 سال قبل است ، علی رغم اینکه ما می دانستیم که حتی آمریکایی ها به دلیل این حرفها و عدم پای بندی شان به خیلی از مقررات ، امکانی از جمهوری اسلامی در آمریکا ببینند می روند و مصادره می کنند و می گویند دادگاه های ما حکم داده اند.

    وی با بیان اینکه در دولت گذشته یک بی تدبیری انجام گرفت، ادامه داد: در یک دوره ای تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود که متاسفانه با بی تدبیری کامل (دولت قبل) ، دو میلیارد اوراق آمریکایی خریدند و این باعث شد آنها بتوانند به راحتی این دو میلیارد را مسدود کنند و بعد بگویند ما آن را مصادره کردیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو