عصر بازار

درآمد بازار جهانی بازی به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد

عصر اعتبار- بازار کنسول های بازی ویدئویی همچنان منبع باثبات درآمد باقی می ماند که رشد سالانه ۴.۵ درصدی و رسیدن به درآمد ارزیابی شده ۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ برای آن پیش بینی شده است اما بزرگترین تغییر بین رایانه های شخصی و تلفن های همراه صورت می گیرد.

درآمد بازار جهانی بازی به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از 20:30؛بازار جهانی بازی به شکوفایی خود ادامه داده و بنابر ارزیابی صورت گرفته در گزارشی که به تازگی توسط شرکت پژوهشی نیوزو (NewZoo) منتشر شده درآمد آن طی سال 2016 به 99.6 میلیارد دلار می رسد. چین همچنان بزرگترین مصرف کننده بازی های ویدئویی باقی می ماند و سهمی 25 درصدی از درآمد جهانی خواهد داشت.

    درآمد بازار جهانی بازی به 100 میلیارد دلار می رسد

    به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، بنابر اعلام نیوزو، سهم چین از درآمد بازار جهانی بازی 24.4 میلیارد دلار ارزیابی شده است. این رقم نسبت به درآمد 21.2 میلیارد دلاری در سال 2015 افزایش یافته و همچنین نسبت به درآمد 10 میلیارد دلاری سال 2012 بیش از دو برابر شده است. آمریکای شمالی دومین بازار بزرگ مصرف کننده بازی های ویدئویی است که درآمد 25.4 میلیارد دلاری برای آن در سال 2016 پیش بینی شده است.

    بازار کنسول های بازی ویدئویی همچنان منبع باثبات درآمد باقی می ماند که رشد سالانه 4.5 درصدی و رسیدن به درآمد ارزیابی شده 29 میلیارد دلار در سال 2016 برای آن پیش بینی شده است اما بزرگترین تغییر بین رایانه های شخصی و تلفن های همراه صورت می گیرد. درآمد بازی های رایانه ای 31.9 میلیارد دلار ارزیابی شده است. این در شرایطی است که نیوزو پیشی گرفتن بخش تلفن همراه از رایانه شخصی برای نخستین بار در زمینه درآمد بازی را پیش بینی کرده است. بازار تبلت رشدی مطابق انتظارات نداشته اما ترکیب درآمد آن با بخش تلفن همراه رقم 36.9 میلیارد دلاری را نشان می دهد.

    بازی های تلفن همراه در چین روند رو به رشد خود را ادامه خواهند داد، در شرایطی که آهنگ رشد در بازار رایانه های شخصی کند می شود. درآمد بازی های تلفن همراه در سال 2016 برابر با 10 میلیارد دلار پیش بینی شده که افزایش 41 درصدی نسبت به سال 2015 را نشان می دهد. انتظار می رود تا سال 2019 درآمد این بخش در چین به 13.9 میلیارد دلار برسد که سهمی 48 درصدی از درآمد بازی های ویدئویی را به خود اختصاص خواهد داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی