عصر بازار

طهماسب مظاهری :

به جای متهم کردن یکدیگر، ذخیره ارزی بانک مرکزی را آزاد کنیم

عصر اعتبار- طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اعلام اینکه رقم ذخایر اوراق دلاری ۷.۵ میلیارد دلار است، گفت: به هر حال به جای (کی بود، کی بود من نبودم) همه باید دست به دست همه دهیم تا این ذخیره ارزی بانک مرکزی کشور را آزاد کنیم.

به جای متهم کردن یکدیگر، ذخیره ارزی بانک مرکزی را آزاد کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با برنامه پایش شب گذشته در پاسخ به این سوال که در دوره مدیریت چه کسی اوراق آمریکایی خریداری شد از پاسخ طفره رفت و گفت: این اوراق در دوران ما نیز بلوکه بود .

    مظاهری اظهار کرد: همیشه ذخایر بانک مرکزی در بانک های مختلف و به اشکال مختلف نگهداری می‌شد. از زمانی که مقرر شده و آمریکا اعلام کرد تحریم دلار را اعمال کند، بانک مرکزی تلاش کرد تا هرچه دارایی به شکل دلار و یا اوراق و ذخایر ارزی با واحد دلار داشت را به واحدهای دیگر ارزی تبدیل کند تا بلکه از دستبرد آمریکا مصون بماند.

    وی گفت : بخشی از این کار انجام شده ولی بخشی از ذخایر و اوراق دلاری تحریم شد. بانک مرکزی بخشی از آن را آزاد کرده و بخش دیگری هم در تحریم آمریکا ماند.

    مظاهری افزود : رقمی که به صورت ذخایر دلاری تحت اختیار آمریکا متوقف است، نزدیک به هفت و نیم میلیارد دلار است. به هر حال به جای (کی بود، کی بود من نبودم) همه باید دست به دست همه دهیم تا این ذخیره ارزی بانک مرکزی کشور را آزاد کنیم.

    رئیس کل اسبق بانک مرکزی مدعی شد: آن زمان احمدی نژاد اعتقاد داشت که این تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند و به همین دلیل نیز در زمینه تبدیل ذخایر ارزی به سایر واحدهای ارزی آنطور که باید همکاری نکرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی