عصر بازار

خط اعتباری ۱۲هزار میلیارد ریالی مکانیزاسیون کشاورزی ابلاغ شد

عصر اعتبار- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ایجاد خط اعتباری شماره ۴ مکانیزاسیون کشاورزی با ظرفیت ۱۲هزار میلیارد ریال(۱۲۰۰ میلیارد تومان) در ابتدای سال ۱۳۹۵ خبر داد.

خط اعتباری ۱۲هزار میلیارد ریالی مکانیزاسیون کشاورزی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کامبیز عباسی افزود: با حمایت های جدی دولت و وزیرجهاد کشاورزی خط اعتباری با ظرفیت 12هزار میلیارد ریال( 1200 میلیارد تومان) به استان های سراسر کشور ابلاغ و سهیمه هر استان برای این اعتبار مشخص شده است.
    به گفته وی ، بیشترین مبلغ اعتباری 600 میلیارد ریال (60 میلیارد تومان) و کمترین مبلغ اعتبار در حدود 100 تا 120 میلیارد ریال(10 تا 12 میلیارد تومان) به استان های کشور ابلاغ شده است.
    عباسی ضمن ابراز خرسندی از همزمانی آغاز برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی با راه اندازی خط اعتباری 1200 میلیارد تومانی، اعلام کرد: تمامی بانک های کشاورزی سراسر کشور باید این اعتبارات را پس از تشکیل پرونده به بهره برداران پرداخت کنند.
    وی با بیان این که این خط اعتباری حداقل سقف اعتباری مورد نیاز سال جاری است، اضافه کرد: این خط اعتباری را طوری طراحی کرده ایم که مبتنی بر اهداف پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی هزینه شود.
    وی یادآور شد: با آغاز به کار دولت در نیمه دوم سال 1392 خط اول اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی هفت هزار و 500 میلیارد ریال(750 میلیارد تومان) بود که کاملا جذب شد و خط دوم اعتباری نیز بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال(800 میلیارد تومان ) راه اندازی و 94 درصد آن جذب شد. خط سوم اعتباری 10 هزار میلیارد ریال( یک هزار میلیارد تومان) بود که نزدیک به 70 درصد آن جذب و عملیاتی شد.

    ** تدوین پروژه نوسازی ناوگان کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی
    رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور افزود: پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین های بخش کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در قالب برنامه ششم توسعه در وزارت جهادکشاورزی تدوین شده است.
    عباسی، حفاظت از منابع پایه، پایداری تولید، توسعه فناوری های نوین و مناسب، استاندارد سازی کشاورزی، افزایش بهره وری از منابع آب وخاک، ارتقای کیفیت ماشین های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون کم نهاده و ارزان قیمت، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف مکانیزاسیون، جهت گیری و استفاده از صنعت داخل و سرمایه و کار ایرانی را از ویژگی های برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی برشمرد.
    عباسی ابرازامیدواری کرد امسال نیز در حوزه فن آوری های نوین، 30 درصد مشوق دولتی به بهره بردارانی که از فن آوری های نوین استفاه می کنند، تعلق گیرد.
    وی پیش بینی کرد: با اجرای طرح های مکانیزاسیون کشاورزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، سالانه یک هزار دستگاه تراکتور و بیش از 35 هزار تا 40 هزار ادوات و تجهیزات کشاورزی در زیربخش های زراعی، باغی، دامی و شیلات با تکیه 90 درصدی بر صنعت داخلی وارد شود.
    طرح جامع 12 ساله مکانیزاسیون کشاورزی، نقشه راه صنعت ماشین های کشاورزی ترسیم شده و بخش صنعت می تواند مطابق این طرح نسبت به تولید ماشین ها و ادوات کشاورزی اقدام کند.
    این طرح، سالیانه به تسهیلات بانکی بالغ بر 24هزار تا 25 هزار میلیارد ریال( 2400 تا 2500 میلیارد تومان) در عرصه مکانیزاسیون کشاورزی نیاز دارد که علاوه بر افزایش بهره وری منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نیز خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی