عصر بازار

اقتصاد ایران باید وارد عصر دانش بنیان شود

عصر اعتبار- نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد ایران باید از سد نفت زدگی و وابستگی به فروش نفت خام عبور کند.

اقتصاد ایران باید وارد عصر دانش بنیان شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از صدا و سیما ، محمد رضا پور ابراهیمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: کاهش قیمت نفت در سالهای اخیر باعث شد ادبیات اقتصاد مقاومتی و توجه به بخشهای دارای مزیت نسبی از جمله صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

    وی افزود: امروزه در جهان از نفت خام هزاران نوع محصول با ارزش افزوده صدها برابری تولید می‌کنند که به کشور ما هم وارد می شود.
    پور ابراهیمی گفت:‌در عرصه گردشگری ایران می تواند علاوه بر منابع طبیعی گردشگری و اقلیم‌های متنوع جذب گردشگر از گردشگری های نوین مانند گردشگری سلامت و گردشگری علمی و ورزشی نیز استفاده کند.

    وی افزود: هنوز کمتر از ده درصد وسعت کشور از لحاظ اکتشافات معدنی بررسی شده است و برآوردها نشان می دهد که ایران بهشت معدنی است و باید به بهشت اقتصاد معدنی هم تبدیل شود.

    پور ابراهیمی افزود: اما امروزه نمی توان فقط به مزیتهای محدود طبیعی و جغرافیایی بسنده کرد بلکه اقتصادهای برتر به دنبال خلق مزیت نسبی هستند که از مسیر اقتصاد دانش بنیان عبور می کند و ایران اسلامی با جمعیت جوان و تحصیلکرده از استعدادهای خوبی برای حرکت در این عرصه برخوردار است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ نمایندگان مردم در خانه ملت هم در این زمینه تلاش می کنند و ردیفهای خاصی برای توسعه علمی و اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفتند و باید تلاش کنند ایران که در رتبه برتر تولید علمی منطقه و بالاتر از ترکیه و عربستان قرار دارد در مسیر تولید فناوری نوین و تجاری سازی دانش به رتبه برتر منطقه و جمع برترین های دنیا برسد که این مزیت پایان ناپذیر خواهد بود.

    وی افزود: در بررسی برنامه ششم توسعه نیز به این مسئله توجه خواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebarپ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی