عصر بازار

ربیعی وعده داد

وضعیت زندگی مردم بهبود می یابد

عصر اعتبار- وزیر کار با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم کارگران بیکار نشوند، گفت: دولت یازدهم دنبال بهبود وضعیت زندگی مردم است.

وضعیت زندگی مردم بهبود می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی ربیعی عصر دیروز در همایش کارگر، امید به آینده و تامین اجتماعی با بیان اینکه کشور به واسطه تلاش کارگران پیشرفت می کند و روز کارگر برای ما به مثابه آغاز سال جدید و نوروز است، گفت: وقتی در سال نو با امام (ره) تجدید میثاق می کنیم در واقع به جامعه یادآوری می کنیم که انقلاب ما انقلاب پا برهنگان بود.

    وزیر کار با بیان اینکه باید کارگران را دید و ما باید فریاد این آدم ها شویم، اظهارداشت: بخشی از امنیت جامعه به کار و تولید بستگی دارد و لذا ما خواستار تامین اجتماعی پویا هستیم، نمی خواهیم صندوق ها صندوق های کارپردازی باشند. شرایط این صندوق ها به جایی رسیده بود که در مقاطعی مجبور بودیم برای ادامه فعالیت آنها از بانک پول قرض کنیم.

    ربیعی افزود: خدا رحم کرد؛ اگر به دست بابک زنجانی می افتاد، معلوم نبود این صندوق ها چه سرنوشتی پیدا می کرد، باید صندوق تامین اجتماعی را به صندوق زندگی تبدیل کنیم. باید به فکر کارگران قدیمی و زندگی و ارتقای معیشت آنها باشیم  باید به فکر امنیت شغلی کارگران موجود باشیم که تعدیل نشوند، باید مراقب باشیم کارگران بیکار نشوند، باید به فکر درمان کارگران باشیم و لذا اخیرا برای رفاه مستمری بگیران تفاهم کردیم تا بازنشستگان از 280 ورزشگاه کارگری استفاده کنند.

    وزیر کار بیان داشت: در سالهای اخیر 38.5 درصد بین دستمزد و تورم فاصله افتاده و تورم دستمزد کارگران را خورده است در حالی که در این 3 سال نه تنها نگذاشتیم تورم حقوق و دستمزد کارگران را بخورد بلکه سعی کردیم در یکسال 10 درصد بیشتر از تورم اضافه کنیم و امسال افزایش دستمزد 14 درصد است که در میانه راه فکری برای آن خواهیم کرد.

    وی گفت: عقلانیت و سخت کوشی دو خصیصه ای است که سرلوحه کار ما قرار دارد و بنا و ساختار و جهت گیری ما برای یک سازمان فوق العاده پاک و سفید است و لذا تا پایان دولت یازدهم حتما تحولات بیشتری در این زمینه خواهید دید و به دنبال این هستیم تا آینده بهتری برای زندگی کارگری داشته باشیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: برخی به ظاهر برای کارگران دل می سوزانند و می گویند افزایش دستمزد در اسفند سال گذشته، کفاف زندگی کارگران را نمی دهد اما سئوال اینجاست که این به ظاهر دلسوزان، هنگام افزایش 9 درصدی دستمزد با تورم 38 درصدی چرا سکوت کردند؟

    ربیعی ادامه داد: امسال دستمزد کارگران 14 درصد افزایش یافت اما قول می دهم در طول سال، معیشت آنها با تمهیداتی بهتر شود. وی با بیان اینکه به عنوان وزیر کار، مسئول پایدار بودن فعالیت واحدهای تولیدی هستم، افزود: اگر دستمزد کارگران 30 درصد افزایش می یافت، آیا کارفرمایان قادر به ادامه فعالیت در بنگاه های خود بودند؟

    وی تاکید کرد: در دولت یازدهم تصمیم های خوبی برای بهبود وضعیت زندگی کارگران گرفته شد و همچنان تلاش می شود با اتخاذ تصمیم های درست، وضعیت زندگی مردم بهبود یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو