عصر بازار

۵ دلاری نیوزیلندبهترین اسکناس سال ۲۰۱۵

عصر اعتبار- روزنامه گاردین (theguardian) انگلیس اعلام کرد، اسکناس پنج دلاری نیوزیلند با طرح «سر ادموند هیلاری» در مرحله نهایی رقابت برای عنوان بهترین اسکناس سال، گوی سبقت را از اسکناس های ۲۰ کرونی سوئد، ۱۰۰ روبلی روسیه و ۲۰ هزار تنگه ای قزاقستان ربود.

۵ دلاری نیوزیلندبهترین اسکناس سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روزنامه یاد شده، اسکناس پنج دلاری نیوزیلند در میان 40 طرح واجد شرایط از 20 کشور جهان برنده شد و عنوان اسکناس سال 2015 را به دست آورد.
    این عنوان هر سال توسط جامعه اسکناس بانک جهانی اعطا می شود.
    برای اینکه یک اسکناس واجد شرایط باشد باید در طول سال اعطای عنوان، برای نخستین بار منتشر شده و در گردش باشد. اسکناس ها به لحاظ شایستگی هنری و یا ویژگی های امنیتی نوآورانه از قبیل استفاده از رنگ، تضاد و تعادل بررسی می شوند.
    در سال گذشته میلادی، 150 اسکناس جدید با بیش از 36 طرح نو که حداقل شایستگی برای نامزدی این عنوان را داشتند، منتشر شدند.
    جامعه اسکناس بانک جهانی با اعلام این نتیجه گفت: اسکناس پنج دلاری نیوزیلند برنده این رقابت شد، اما به اسکناس های پنج پوندی اسکاتلند، 20 کرونی سوئد ، 100 روبلی روسیه و 20 هزار تنگه قزاقستان نیز به این عنوان بهترین اسکناس های سال 2015 نامیده می شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی