عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا پس از افزایش ۰.۴ درصدی در جلسه گذشته، امروز هم با ۰.۳ درصد رشد به ۱۲۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و انتشار آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا موجب شد که قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یابد، اما با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار انتشار نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند، دامنه نوسانات قیمت طلا محدود بود.

    در حالی که سرمایه گذاران معتقدند  که ضعف اقتصاد آمریکا فدرال رزرو را مجاب خواهد کرد تا درباره افزایش نرخ بهره رویکردی محتاطانه اتخاذ کند، کاهش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز تداوم یافت.

    فدرال رزرو احتمالا امروز نرخ بهره را ثابت نگه خواهد داشت، اما سرمایه گذاران می خواهند ببینند بانک مرکزی آمریکا چه لحنی را در بیانیه خود در مورد زمان حاتمالی افزایش نرخ بهره اتخاذ می کند. بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در طی حدود یک دهه گذشته نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش داد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.4 درصدی در جلسه گذشته، امروز هم با 0.3 درصد رشد به 1246 دلار و 20 سنت رسید.  قیمت نقره نیز با یک درصد افزایش به 17 دلار و 33 سنت رسید.

    تحلیلگران ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «کاهش ارزش دلار موجب تقویت تقاضا برای طلا شده، اما سرمایه گذاران در آستانه بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو همچنان محتاطانه رفتار می کنند.»

    «یک چشم انداز اقتصادی دست نخورده و برآوردی متوازن تر از ریسک ها می تواند اعتماد فدرال رزرو را نسبت به عادی سازی بیشتر نرخ بهره افزایش دهد.»

    قیمت طلا به شدت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا این افزایش موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و ارزش دلار را بالا می برد.

    قیمت طلا از ابتدای امسال به دلیل کاهش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره 17 درصد افزایش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی