عصر بازار

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

کارت الکترونیکی سلامت در چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: کارت الکترونیکی سلامت به‌جای دفترچه بیمه صادر و مردم این استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

کارت الکترونیکی سلامت در چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، صفر فرامرزی اظهار کرد: به‌زودی کارت الکترونیکی سلامت به‌جای دفترچه بیمه صادر و مردم این استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

    وی با بیان اینکه کارت هوشمند امکان نظارتی بیشتری فراهم می‌کند، بیان داشت: سلامت یکی از شاخصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و در راستای اقدام و عمل به شعار امسال، همزمان با اجرای طرح کارت الکترونیک طرح راهنمایی بالینی سلامت نیز انجام می‌شود.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: دسترسی آسان‌تر به سوابق بیمار، تمدید طولانی مدت کارت هوشمند، نظارت بر تعداد داروهای تجویز شده از سوی پزشک و همچنین کاهش پرداختی از جیب مردم از مهم‌ترین مزایای این کارت هستند.

    وی ادامه داد: در اجرای طرح راهنمای بالینی برای هر بیمار یک راهبرد مشخص تعریف و هر پزشک موظف می‌شود بیش از 3 قلم دارو و 2 مورد آزمایش و ... در یک نسخه برای بیمار تجویز نکند.

    فرامرزی با بیان مزایای این طرح افزود: با اجرای طرح راهنمای بالینی سلامت از عوارض ناشی از داروها بر سلامتی افراد کاهش و پرداختی از جیب مردم و دولت نیز کاسته می‌شود.

    این مسئول عنوان کرد: در سال 92 هزینه‌های پرداختی از سوی بیمه سلامت به بیمه‌شدگان 520 میلیارد ریال بوده و در سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت این میزان 2.2 افزایش داشته است.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیمه سلامت تنها بیمه دولتی است که بخش بسیار جزئی هزینه‌های آن از هزینه‌های صندوق کارکنان دولت، صندوق بیمه همگانی و حق‌الزحمه دفاتر پیشخوان تهیه می‌شود.

    فرامرزی با اشاره به معوقات این بیمه تا پایان سال گذشته اضافه کرد: بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تا پایان سال 94 دارای 950 میلیارد ریال کسری بودجه بوده که مربوط به مؤسسات طرف قرارداد است و در حال حاضر در بخش روستایی بدهی نداریم.

    وی با اشاره به 643 هزار بیمه‌شده در این استان یادآور شد: 70 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

    این مسئول عنوان کرد: 15 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری دارای همپوشانی بیمه‌ای هستند که شناسایی این تعداد ضروری است.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مؤسسات طرف قرارداد این بیمه بیان داشت: در حال حاضر در این استان حدود 502 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که 120 مرکز شبکه بهداشتی و درمانی و مابقی کلینیک، داروخانه، بیمارستان، مراکز  توان‌بخشی و.. هستند.

    فرامرزی با اشاره به اینکه بیمه سلامت سازمانی حمایتی است، عنوان کرد: در راستای ایجاد تحول در نظام ارجاع توانمندسازی، فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین اقدامات لازم هستند.

    وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری 7 درصد برای تأمین تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کند.

    این مسئول عنوان کرد: بیمه سلامت این استان در ماه 185 تا 190 هزار نسخه سرپایی و حدود 650 پرونده بستری دارد.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود 150 میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد سطح یک که روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند پرداخت می‌شود که از این میزان بخش عمده‌ای از  بخش دولتی و مبلغ کمی از بخش خصوصی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی