عصر بازار

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزجهانی ایمنی و سلامت کار

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار ، مدیریت استرس محیط کار را یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه سلامت شاغلین عنوان کرد.

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزجهانی ایمنی و سلامت کار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، متن پیام سید حسن هاشمی به این شرح است:

    " فرارسیدن 28 آوریل 2016 مصادف با نهم اردیبهشت ­ماه سال 1395، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه­ای را به شما خدمت­گذاران عرصه سلامت نیروی کار کشور تبریک عرض می­ نمایم.

    امسال «استرس محیط کار، چالش همگانی» به عنوان شعار این روز انتخاب شده است، چرا که مدیریت استرس محیط کار، یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه سلامت شاغلین می‌باشد؛ هدفی که تحقق آن توجه همگانی را می‌طلبد. از این رو امسال، وزارت متبوع نسبت به بومی­ سازی شعار جهانی و برگزاری همایش سراسری روز جهانی ایمنی و سلامت کار اقدام نموده و در سطح ملی با تشکیل شورای هماهنگی روز جهانی ایمنی و سلامت کار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تأمین اجتماعی) و شرکای اجتماعی (تشکل­های کارفرمایی و کارگری، انجمن­های علمی و متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و طب کار) اجرایی نمودن اهداف، سیاست‌ها، راهبردها و فعالیتهای مورد انتظار در طول سال 1395 را پیگیری خواهد کرد.

    در سال پیش رو، تحقق اهداف و استراتژی­های جهانی سلامت نیروی کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد. لازم است برنامه‌های ایمنی و سلامت کار با محوریت ارتقاء دانش و مهارت کارشناسان در زمینه مدیریت استرس محیط کار در کارگاه­ها و واحدهای شغلی با دقت به اجرا درآید و به رعایت استانداردها توجه ویژه مبذول گردد.

    بر این اساس و در راستای توسعه قوانین و مقررات موضوعه، شناسایی عوامل استرس‌­زای محیط کار و تشخیص عوارض ناشی از این استرس­ها باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین سازمان­های بیمه­‌گر در رابطه با شناسایی بیماری‌ها و عوارض ناشی از عوامل استرس‌زای محیط کار و حمایت از شاغلین آسیب­ دیده و ارائه درمان مناسب و به­‌هنگام باید تلاشی مضاعف داشته باشند.

    امید است اجرای دقیق و صحیح این برنامه‌ها، زمینه ارتقاء سطح سلامت شاغلین، به­ ویژه کارگران سخت­کوش کشور را بیش از پیش فراهم آورد."

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو