عصر بازار

نخستین جلسه دادگاه رضا ضراب در آمریکا برگزار شد

عصر اعتبار- رضا ضراب که به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم ایران در آمریکا بازداشت شده است در نخستین جلسه دادگاه که در نیویورک برگزار شد ابراز بی گناهی کرد.

نخستین جلسه دادگاه رضا ضراب در آمریکا برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یک تاجر طلای ایرانی تبار که متهم به تبانی برای انجام صدها میلیون دلار معامله مالی برای کمک به دولت ایران یا دیگر نهادها برای دور زدن تحریم های آمریکاست، ابراز بی گناهی کرد.

    رضا ضراب، شهروند دو تابعیتی ایرانی-ترک در یک جلسه استماع در نزد یک دادگاه منطقه ای در منهتن آمریکا به ریاست قاضی ریچارد برمن حاضر شد. وی ماه گذشته در میامی بازداشت شده بود.

    بنجامین برافمن، وکیل رضا ضراب به خبرنگارانی که در بیرون دادگاه جمع شده بودند گفت: «ما خوشحالیم که آقای ضراب بالاخره به نیویورک رسید و ما می توانیم فرآیند دفاع از این پرونده را آغاز کنیم... ما معتقدیم که این اتهامات کاملا قابل دفاع هستند.»

    برافمن گفت، وی انتظار دارد در طی 10 روز آینده یک «لایحه قابل توجه» را به دادگاه ارائه کند.

    ماه گذشته در جریان یک رسیدگی قضایی اتهاماتی علیه ضراب 33 ساله، کاملیا جمشیدی، یکی از کارمندان ضراب و حسین نجف زاده، یکی از مسئولان ارشد یکی از شعب بانک ملت ایران مطرح شد. دو خوانده دیگر که هر دو ایرانی هستند، هنوز بازداشت نشده اند.

    در این کیفرخواست ضراب، جمشیدی 29 ساله و نجف زاده 69 ساله به دست داشتن در اقداماتی به منظور گمراه کردن دولت آمریکا برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی و کلاهبرداری بانکی برای ارتکاب پولشویی متهم شده اند.

    مقامات قضایی آمریکا گفته اند این 3 نفر در فاصله سال های 2010 تا 2015، با انجام معاملات مالی از طریق شرکت های مستقر در ترکیه و امارات که مالکیت آنها به ضراب تعلق داشته، به اشخاص و نهادهای ایرانی از جمله بانک ملت ایران برای دور زدن تحریم ها کمک کرده اند.

    بازداشت ضراب 2 ماه پس از آن صورت گرفت که ایران و  قدرت های جهانی توافق کردند که در قبال محدود شدن برنامه هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی علیه این کشور برداشته شود.

    به گزارش تسنیم، جریان سفر ضراب به آمریکا بسیار مشکوک به نظر می رسد. تحلیلگران معتقدند با توجه به پیگیری های گسترده مقامات آمریکایی برای مجازات افراد و شرکت های همکار با ایران و این که وی در سطح رسانه ای به چنین موضوعی متهم شده است سفر وی به آمریکا نمی تواند به اراده خودش انجام شده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی