عصر بازار

علی دیواندری:

رشد اقتصادی نیازمند بر طرف شدن تنگنای اعتباری است

همایش سیاست‌های پولی و ارزی، کاربردی خواهد بود

عصر اعتبار- همایش پولی و ارزی در تاریخ چهارم و پنجم خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد. این همایش فرصت خوبی است برای اینکه سیاست گذاران پولی کشور هم با بدنه اجرایی نظام بانکی و هم با سایر مخاطبین خود صحبت و تبادل نظر کنند.

رشد اقتصادی نیازمند بر طرف شدن تنگنای اعتباری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی دیواندری در مورد بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی اظهار داشت: این همایش در تاریخ چهارم و پنجم خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد و برگزاری این همایش فرصت خوبی است برای اینکه سیاست‌گذاران پولی کشور هم با بدنه اجرایی نظام بانکی و هم با سایر مخاطبین خود صحبت و تبادل نظر کنند .

    وی گفت: ویژگی که همایش امسال دارد این است که کاربردی‌تر از سال‌های گذشته شده و به موضوعات مهم و کلیدی نظیر یکپارچه‌سازی نظام مالی که بخشی از آن بازار پول است و بخش دیگر آن بازار سرمایه، پرداخته است. سایر فعالیت‌های حوزه مالی کشور و همچنین موضوعاتی که هم اکنون اقتصاد ایران با آن دست به گریبان است مانند ( تنگنای اعتباری که این روزها از آن صحبت می شود و اینکه چه سیاست‌هایی باید اتخاذ شود تا تنگنای مالی برطرف شود)، در این همایش مورد توجه قرار گرفته است.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه باید بتوانیم به رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده در سال 95 دست یابیم، افزود: برای رسیدن به این رشد به طور طبیعی باید تنگناهای مالی برطرف شود که در این زمینه همایش امسال، کاربردی‌تر تدارک دیده شده و گزارش‌هایی از واقعیت‌های اقتصاد ایران در این همایش عنوان خواهد شد.

    وی ادامه داد: همچنین پنل‌هایی متناسب با این واقعیت‌ها برگزار می شود و نتایج  بعضی از پروژه‌هایی که پژوهشکده پولی و بانکی در  این مدت انجام داده است در خصوص مباحث اقتصاد کلان ارائه خواهد شد.

    دیواندری تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی همایش ارائه گزارش‌هایی در مورد ضرروت اصلاح ساختار نظام مالی کشور است. ما برای یک اقتصاد پویا و در حال رشد و برای اقتصادی که می‌خواهد یکپارچه و منسجم عمل کند، به یک نظام مالی منسجم نیز نیاز داریم.

    وی افزود: موضوعاتی نظیر ارتباط بازار پول و بازار سرمایه و ارتباط بخش مالی با بخش واقعی اقتصاد در این همایش مطرح خواهد شد و راجع به آن گفتگو می شود.

    وی ادامه داد: همچنین نتایج موضوعاتی مانند اصلاح نظام بانکی که بر اساس دستور رییس جمهور سال گذشته ابلاغ شده و تحقیقات خوبی نیز در سطح وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده و در کارگروه ستاد اقتصادی دولت نهایی شده عنوان خواهد شد.

    دیواندری با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی نیز افزود: در صدر همه مباحث اقتصاد مقاومتی است و ترجمان اقتصاد مقاومتی در خصوص پول و بانک در این همایش عنوان می شود.

    وی افزود: این همایش همانند سالهای گذشته مرکب از مدیران ارشد نظام بانکی و مسئولین اقتصادی کشور است و امسال تلاش شده که از وزارتخانه ها و دستگاههای اقتصادی نیز دعوت شود تا صحبت هایشان را مطرح کنند از وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و معدن و نفت و وزارت مسکن دعوت به عمل آمده زیرا این وزارتخانه ها از جمله وزارتخانه های اجرایی هستند که با نظام پولی و بانکی تعامل زیادی دارند که برای تحقق رشد اقتصادی پایدار فعالیت دارند از این افراد هم دعوت شده که در پنل ها حضور پیدا کنند .

    وی گفت: البته اولین باراست که به سمت وزارتخانه‌های کلیدی در همایش رفته ایم و آنها را مشارکت داده ایم تا نقطه نظرات و تنگناها و مشکلات خود را با نظام بانکی مطرح کنند و خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان می کنند و از سوی دیگر شنونده سیاست‌ها و استراتژی‌هایی که در جریان است، باشند و در جریان امور قرار گیرند.

    دیواندری در مورد تفاوت این همایش با سالهای گذشته افزود: این همایش نسبت به سال‌های گذشته از حالت نظری به سمت کاربردی تر شدن حرکت کرده است. این همایش بر مبنای فکت‌ها و واقعیت‌های اقتصادی طراحی شده و میزگردها و پنل هایی نیز برای این همایش در نظر گرفته‌ایم. از اقتصاد مقاومتی و نظام مالی و الزامات حاکمیت شرکتی به ویژه موضوع نظارت در سیاست های ارزی و تک نرخی شدن ارز تا برنامه بانک مرکزی برای این موضوعات، مورد توجه قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو