عصر بازار

معاملات مسکن در تهران نصف شد

گرانی ۱۰ درصدی کرایه مسکن در تهران

عصر اعتبار- در فروردین‌ماه امسال ۵۹۱۸ واحد مسکونی در سطح پایتخت معامله شد و آمار بانک مرکزی بیانگر کاهش ۵۵ درصدی تعداد معاملات واحدهای مسکونی در فروردین‌ماه امسال نسبت به اسفندماه گذشته است.

معاملات مسکن در تهران نصف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم آنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد تعداد معاملات مسکن در سطح تهران در فروردین‌ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن، کمتر از نصف شده است.

    «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه 1395» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی، در فروردین‌ماه امسال 5918 واحد مسکونی در سطح پایتخت معامله شد. این در حالی است که در اسفندماه سال گذشته 13139 واحد مسکونی معامله شده بود.

    آمار بانک مرکزی بیانگر کاهش 55 درصدی تعداد معاملات واحدهای مسکونی در فروردین‌ماه امسال نسبت به اسفندماه گذشته است.

    در اسفندماه گذشته نیز تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران نسبت به بهمن‌ماه 8.5 درصد کاهش یافته بود.

    در بهمن‌ماه سال قبل ١٦٤٣٤ واحد مسکونی در سطح تهران معامله شده بود.

    بانک مرکزی درباره - تحولات اجاره بهای مسکن نیز اعلام کرده است در فروردین ماه سال ١٣٩٥ نسبت به ماه مشابه سال 94 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران 9.8 درصد و در کل مناطق شهری 11.1 درصد افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی