عصر بازار

فاینانس کره‌‌ای هم می‌آید

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی کره

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت از فاینانس یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون یورو از سوی کره جنوبی برای طرح‌های معدنی ایران خبرداد و گفت: مذاکرات با رئیس‌جمهور کره جنوبی برای انتقال تکنولوژی فولاد انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی کره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران ظرف روزهای آینده گفت: پیشنهادی که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به رئیس‌جمهور کره در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک پیشنهاد خواهد داد، انتقال تکنولوژی تولید فولاد بدون کنسانتره و گندله است که امیدواریم بتوانیم زمینه را برای امضای آن فراهم کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال مبنی بر دریافت فاینانس از کره جنوبی افزود: تلاش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جلب مشارکت و سرمایه گذاری از سوی کره جنوبی در ایران است، اما در یادداشت تفاهمی که قرار است با رئیس‌جمهور این کشور به امضا رسد، گشایش یک میلیارد یورو فاینانس برای محصولات فولادی و 150 میلیون یورو فاینانس برای ساخت بندر در منطقه آزاد است.

    وی تصریح کرد: در یادداشت تفاهمی که قرار است میان ما و رئیس جمهور کره جنوبی به امضا رسد، به میزان یک میلیارد یورو همکاری در حوزه های جدید فناوری استفاده از سنگ آهن تا تبدیل مستقیم به فولاد، شکل می گیرد که این چرخه، با حذف گندله و کنسانتره عملیاتی خواهد شد. هم اکنون در کره جنوبی، دو کارخانه این فناوری را مورد استفاده قرار می‌دهند که امیدواریم تکنولوژی آن به ایران هم انتقال یابد.

    به گفته کرباسیان، کاهش قیمت تمام شده در حوزه فولاد، جزو سیاست‌های اصلی ایمیدرو است که به فولادسازان هم ابلاغ شده است، البته ظرف ماههای اخیر، قیمت فولاد و سنگ آهن تکانی داشته است که با حمایت دولت در سیاست های تعرفه، ذخایر میلیون تنی کارخانجات فولادی به مصرف بازار می رسد؛ البته سال 94 رکود تاریخی در حوزه فولاد به چشم می‌خورد ولی تولید چهار میلیون و 100 هزار تنی فولاد صورت گرفته است، البته به دلیل تصمیم گیری تاخیری در اصلاح تعرفه‌ها، 2 میلیون تن فولاد وارد شده است که حداقل یک میلیون تن آن اضافه بوده است.

    وی اظهار داشت: امروز ذخایر گاز کشور موجب شده است ایران در جایگاه نخست یا دوم جهانی در این حوزه قرار گیرد و این منبع انرژی امکان تولید و فرآوری مواد معدنی از جمله آلومینیوم را فراهم کرده که مانع از خام فروشی خواهد شد. این در حالی است که فرآوری موادخام معدنی و بهره‌گیری از بالاترین ارزش افزوده بعنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و اکنون آلومینیوم، رقیب جدی برای فولاد در صنعت خودروسازی شده است.

    کرباسیان با اشاره به چهارمین همایش بین‌المللی آلومینیوم ایران که 22 و 23 اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید فعلی آلومینیوم کشور کافی نیست و رایزنی‌های علمی در همایش‌های بین‌المللی زمینه‌ای برای دستیابی به فناوری‌های روز و بهره‌گیری از آخرین یافته‌های جهانی در این بخش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی