عصر بازار

کلیه تحریمها علیه بانک توسعه تعاون برطرف شده است

عصر اعتبار- بعیدی نژادرئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضرکلیه تحریمها علیه بانک توسعه تعاون رفع شده است و این بانک میتواند با نگاهی رو به جلو جایگاه خود را هم در ایران و هم در سطح جهانی ارتقاء دهد و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی به یک بانک بزرگ و با اعتبار جهانی تبدیل گردد.

کلیه تحریمها علیه بانک توسعه تعاون برطرف شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بعیدی نژاد با حضور در همایش فصلی مدیران ستادی و روسای ادارات شعب بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب افزود:تحریم برعلیه سیستم بانکی یک کشور برای اولین بار برای ایران اجرایی شد و  از جمله تجربیات تلخ مذاکرات هسته ای ، انجام مذاکره با افرادی بود که خود حلقه های تحریم را طراحی کرده بودند و با ایجاد شبکه های در هم تنیده تحریم در حوزه های بانکی و نفتی توانستند حلقه های آن را بر علیه ایران تنگ تر و تنگ تر نمایند.
    رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با بیان اینکه تا قبل از تحریم تصویر دقیقی از چگونگی تأثیر این تحریم ها بر سیستم بانکی و اقتصادی کشور وجود نداشت افزود: با توجه به عدم شناخت درست ، ساعتها کار کارشناسی باحضور کارشناسان بانک مرکزی برای شناخت قوانین بین المللی و حقوقی آمریکا برای  تدوین  سند برجام صورت گرفت.
    وی با بیان اینکه امروزه بحث پولشویی و مبارزه با تروریسم دو مسئله مهم در سیستم بانکی جهان به شمار می آیدافزود : امروزه توجه به این دو مقوله کمک خواهد کرد تا در عرصه رقابتهای بانکی و مسائل بین المللی از صحنه رقابت حذف نشویم .
    وی افزود: امروزه شفافیت بانکی یک مسئله مهم است  و بانکها باید جایگاه خود را بین مردم ارزیابی نمایند و با همگام سازی خود با استانداردهای بین المللی در تراز بانکهای جهانی قرار گیرند.
    وی با بیان اینکه طراحی و اجرای این تحریم همه جانبه برای آمریکا نیز هزینه های زیادی دربرداشت افزود: از جمله درگیری های موجود،جلوگیری از انجام مذاکرات و ادامه تحریم ها برای یک سال دیگر بود تا بتواند ایران را از پا در آورد که با لطف الهی و ایستادگی و پایداری ملت ایران بر بی نتیجه بودن سیاست تحریم و تغییر سیاست رای صادرگردید .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو