عصر بازار

دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین :

معلمان با در آمیختن علم و عمل نقش اثر گذاری درتوسعه جوامع دارند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قوامین در همایشی که به مناسبت گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان بانک در باشگاه فرهنگی و ورزشی پاس قوامین برگزار شد و در سخنانی ضمن تبریک روز معلم و هم چنین روز کارگر گفت: معلمان واستادان با در آمیختن علم و عمل نقش اثر گزاری در رشد و توسعه جوامع دارند و از آنجا که علم عملی را آموزش می دهند ، شایسته تقدیر به مناسبت هر دو روز هستند.

معلمان با در آمیختن علم و عمل نقش اثر گذاری درتوسعه جوامع دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر غلامحسن تقی نتاج دراین همایش یکی از زیبایی های شغل معلمی را سوق دادن متعلمین از ظلمت به سوی روشنایی دانست و افزود : اینکه ائمه معصومین علیهم السلام معلمی  را شغل انبیا خواندند وچنین شأنی والا برای آن قائل شدند به این سبب است که همان گونه که انبیای الهی در مسیر تکامل عقل بشری و حرکت به سوی نور تلاش کردند، معلمان نیز در این مسیر حرکت می کنند.
    وی  با ایثارگرانه خواندن شغل معلمی در تبیین این مفهوم تصریح کرد: مفهوم ایثار با مفهوم از خود گذشتگی قرابت معنایی بسیاری دارد و معلمان با از خود گذشتگی متعلمین را یاری می دهند تا آنان را درمسیر دانایی قرار دهند و  در این مسیر نه تنها اندکی از دانش معلمان کاسته نمی شود بلکه در برخورد و  تعامل دو طرفه علم تجربی نیز کسب می کنند . 
    مدیرعامل بانک قوامین با بیان اینکه خدمت توام با دانش بهره وری بیشتر را به دنبال دارد کسب آموزش را تنها مختص قشر خاصی از کارکنان ندانست و یادآورشد: باید برای همه افراد در  لایه های سازمانی آموزش های تخصصی  براساس مقتضیات شغلی ارائه  و انتقال دانش روز به همکاران مورد توجه قرار گیرد .


    وی با اشاره به جمعیت میلیونی مخاطبان خدمات بانکی قوامین خاطرنشان نمود : این بانک به پشتوانه سال ها حضور در نظام پولی و بانکی کشور با تمام کاستی هایی که متوجه نظام اقتصادی در ابعاد کلان است توانسته اعتماد مشتریان در اقشار مختلف را کسب کند .
    دکتر نتاج در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای دانش سازمانی را وابسته به چندین متغیر دانست و در خطاب به استادان حاضر در همایش گفت: شناخت سازمان و اینکه بانک قوامین چگونه سازمانی است و چه هنجارهایی برای آن تعریف شده است ؛  هم چنین اینکه دوره های تدریس شده توسط استادان کدام رده های سازمان را توانمند تر می کند ، از متغیرهایی است که در ارتقای دانش سازمانی بسیار اثر گذار است.
    وی درک مستمر تغییرات و برنامه ریزی برای هماهنگی با آن را یکی دیگر از متغیرهای  اثر گذار در ارتقای دانش سازمانی دانست و افزود: بانکداری اسلامی در مقایسه با بانکداری رایج در جهان مدلی جوان و در حال تکامل است که در مسیر تکامل آن بسیاری ازقوانین و دستورالعمل ها هم چون قوانین عملیات بانکداری بدون ربا  و بازار غیر متشکل پولی باید مورد بازبینی قرار گیرد و در مسیر این تغییرات معلمانی که آگاه از آخرین تغییرات و با مهارت کافی  می توانند در ارتقای دانش هر سازمان نقشی پر رنگ ایفا کنند.
    مدیرعامل بانک قوامین در ادامه با تاکید بر مفهوم جامع و فراگیر امانتداری ، رفتار معلمان را الگو و سخنانشان را سند برای  دانش آموختگان خواند و گفت : متعلمان سرمایه هر سازمان هستند که با صرف سرمایه ای بدون بازگشت به نام عمر ، آن را در اختیار معلمان قرار می دهند و معلمان با امانتداری این سرمایه گران بها در جهت ارتقاء دانش فرد و سازمان تلاش می کنند.
    وی با بیان اینکه برخی نقاط ضعف سازمان در آموزش مکاشفه می شود ، تصریح کرد : ارتقای دانش سازمانی و در نهایت رشد سازمان با ایراد شبهات و پرسش ها در جلسات آموزشی و پیگیری و رفع اشکالات محقق می شود .
    مدیرعامل بانک قوامین نشاط سازمانی را در گرو ارتقای کیفیت زندگی شغلی کارکنان دانست و تاکید کرد : این امور مستلزم بهره مندی از دانش ومهارتی است  که به واسطه استادان در اختیار کارکنان قرار می گیرد.
    دکتر نتاج با اشاره به متغیرهای تولید دانش ، بهره گیری از دانش دیگران ،بهینه گزینی ، تقویت یکپارچگی سازمانی و فرهنگ سازمانی ، این عوامل را در ارتقای دانش بانک مثمر ثمر دانست .
    برپایه این گزارش شمس رئیس اداره کل حراست بانک نیز در این همایش به تبیین مقام وجایگاه معلم در آموزه های دینی و پیشرفت وتعالی جوامع پرداخت ودر این خصوص مطالبی را بیان کرد. و در ادامه نعمت اللهی یکی از استادان بانک و مدرس دانشگاه در خصوص جایگاه آموزش سخنانی را ایراد کرد .
    لازم به ذکر است ؛ قشقایی رئیس اداره آموزش نیز دراین همایش گزارشی از عملکرد این اداره در سال های گذشته ارائه کرد و سپس به تبیین برنامه های آتی این اداره پرداخت .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو