عصر بازار

معاملات ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریالی فرابورس در نخستین روز هفته

عصر اعتبار- معاملات نخستین روز هفته در شرایطی پایان یافت که دو هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

معاملات ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریالی فرابورس در نخستین روز هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، فرابورس امروز شنبه، با داد و ستد 253 میلیون اوراق بهادار به ارزش دو هزار و 965 میلیارد ریال مواجه و در این روز 25 هزار و 140 نوبت معامله انجام شد.

    در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای فعالیت بازار سه واحد بالا رفت اما در ادامه افت کرد و در نهایت با افت 1.67 واحدی نسبت به روز پایانی هفته گذشته، رقم 800.51 واحد را نمایش داد؛ نماد شرکت پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

    بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در روز جاری متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود و 27 میلیون و 580 هزار سهم این شرکت به ارزش 76 میلیارد و 460 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در بازار اول، 17 میلیون اوراق بهادار به ارزش 38 میلیارد و 230 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام هلدینگ خاورمیانه ثبت شد. همین طور، 92 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 322 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

    امروز اوراق اجاره مخابرات ایران با دادوستد 700 هزار ورقه در صدر بالاترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 181 میلیارد ریال مبادله شد.

    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 3 میلیون و 500 هزار ورقه بهادار رسید. در عین حال، دوره مجدد پذیره نویسی واحدهای باقیمانده صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس از امروز آغاز شد.

    طبق این گزارش، سهام شرکت‌های معادن مس تکنار، آهن و فولاد ارفع و توکا رنگ فولاد سپاهان شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه نوین، بیمه کوثر و روان فن‌آور بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز شنبه در اغلب نمادها با افزایش قیمت مواجه و در بازه 716 تا 793 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماداردیبهشت‌ماه 93 بود.

    امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت نفت ایرانول پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت صنایع بسته بندی مشهد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی