عصر بازار

اظهارنظر یک فعال بازار سرمایه درباره صنایع بورسی

عصر اعتبار- به گفته یک کارشناس بازار سرمایه صنعت پتروشیمی علیرغم افت قیمت نفت و با اینکه اغلب محصولات آن صادراتی است، سودآوری خود را حفظ کرده است و به نظر می‌رسد که در آینده می‌تواند جایگاه اول را در صنایع کشور از آن خود کند.

اظهارنظر یک فعال بازار سرمایه درباره صنایع بورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، مصطفی امید قائمی، پتروشیمی را همچنان صنعتی با مزیت‌های بالا در کشور دانست و گفت: در سال‌های بد اقتصادی و تحریم هم این صنعت کمترین زیان را در مقایسه با دیگر صنایع متحمل شد.

    وی گفت: علیرغم افت قیمت نفت و با اینکه اغلب محصولات پتروشیمی صادراتی است، این صنعت سودآوری خود را حفظ کرده است و به نظر می‌رسد که در آینده می‌تواند جایگاه اول را در صنایع کشور از آن خود کند.

    او با بیان اینکه گازی که صنایع پتروشیمی استفاده می کنند برای آنها مزیت اقتصادی ایجاد می‌کند، افزود: همین محصولات پتروشیمی ما را در خارج از کشور از زغال یا مواد اولیه گران تر و با فرآیند پیچیده تری به دست می آورند؛ بنابراین صنعت پتروشیمی ما به جهت مزیت هایی که دارد می‌تواند همچنان بالندگی خود را حفظ کند.

    امیدقائمی در خصوص وضعیت کلی بازار هم گفت: پیش بینی‌هایی که در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خارجی یا رفع موانع نقل و انتقال پول، کاهش نرخ بهره بانکی و بهبود وضعیت تامین مالی و خریدهای خارجی شرکت‌ها می شد، همه در حال وقوع است و بازار کم کم دارد به سمت آن مسیر حرکت می‌ کند.

    وی در عین حال اظهار کرد: بازار البته به خاطر بعضی خوش بینی‌ها این اخبار را پیش خور کرده و برخی از این اتفاقات نیز زمان بر است.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار بعضی روزها راکد است و بعضی روزها رونق دارد، ولی به نظر می رسد در مجموع روند متعادل و مثبتی خواهد داشت.

    امیدقائمی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی سهم ها همچون دارویی‌ها با وجود پتانسل خوب برای افزایش قیمت حرکت جدی نکرده‌اند، گفت: وقتی شما یک سهم را می‌خرید و مجموعه‌ای از تحلیلگران بازار قیمت خاصی را برای آن پیش بینی می‌کنند و اجماع بازار نیز به همین تحلیل اعتقاد دارد، حتما به آن قیمت خواهد رسید ولی این قدری زمان بر خواهد بود.

    بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه وی ادامه داد: به طور منطقی اگر شما به یک پتانسیل یا سهم مناسب برسید، مجموعه بازار هم باید در بلندمدت به این نتیجه برسد و بیاید روی آن سهم حرکت کند.

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین درخصوص صنعت خودرو گفت: رفتار هیجانی بازار باعث شد که تا حدودی خودرویی‌ها مسیری را که باید طی می‌کردند در شرایط مناسب طی نکنند. لذا در خودرویی‌ها رفتارهای هیجانی اتفاق افتاد و قیمت‌ها خیلی هیجانی بالا رفت و بعد از آن به شکل هیجانی کاهش پیدا کرد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرآیندگان اظهار کرد: به نظر می‌رسد وضع خودرویی‌ها به خاطر بهبود وضعیت مالی رو به بهبود است، ولی اینها باید با دیگر صنایعی که در بازارند نیز مقایسه شوند که خرید سهام کدامیک به صرفه تر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو