عصر بازار

صف وام مسکن در نیمه دوم ۹۴ طولانی‌تر شد

عصر اعتبار- صف دریافت کنندگان انواع تسهیلات مسکن بانک مسکن در نیمه دوم سال گذشته ۶۷.۷ درصد نسبت به نیمه اول افزایش داشته است.

صف وام مسکن در نیمه دوم ۹۴ طولانی‌تر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، در حالی که انواع وام‌های پرداختی از سوی بانک مسکن در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش 5 درصدی مواجه بود، تسهیلات در نیمه دوم سال 94 مقداری نسبت به نیمه اول شتاب گرفت که یکی از دلایل آن موافقت با پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی ساخت مسکن به انبوه‌سازان بود.

    بنا بر اعلام مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن، در سال 94 بالغ بر 17 هزار و 800 میلیارد تومان انواع تسهیلات بخش مسکن از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شد. این در حالی است که تسهیلات پرداختی در سال 93 ، 18 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

    محمدحسن مرادی با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل این میزان کاهش، مربوط به تسهیلات شش ماهه ابتدایی سال 94 است، گفت: روند پرداخت در شش ماهه دوم سال 94 و به خصوص در سه ماهه پایانی آن، افزایشی بوده است ضمن اینکه در زمستان پارسال به طور متوسط در هر ماه دو هزار و 130 میلیارد تومان تسهیلات بابت موارد مذکور پرداخت شده، در حالی که مصارف بانک در سه فصل ابتدایی (بهار، تابستان و پاییز) 94، به طور متوسط ماهانه حدود 1207 (هزار و دویست و هفت) میلیارد تومان بوده است که از این نظر رشد 67.7 درصدی مشاهده می‌شود.

    این مدیر ارشد بانک مسکن، افزایش میزان تسهیلات در نیمه دوم سال 94 نسبت به نیمه نخست آن را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) از آبان 94 به بعد دانست و افزود: از آبان 94 تا پایان بهمن 94 میزان تسهیلات از محل اوراق از رقم 45 میلیون تومان (با احتساب 10 میلیون تومان وام جعاله) به 70 میلیون تومان افزایش یافت که با استقبال خوب خریداران مسکن مواجه شد. این نوع تسهیلات در روزهای پایانی سال 94 برای زوجین در تهران به 110 میلیون تومان رسید که رقم جذابی برای خریداران مسکن محسوب می‌شود و استقبال مناسبی از آن شد. همچنین در نیمه دوم سال گذشته وام ساخت مسکن برای انبوه‌سازان به 100 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی رسید که انبوه‌سازان نیز از این تسهیلات استقبال کردند و درنتیجه رشد قابل توجهی در میزان تسهیلات نیمه دوم سال 94 نسبت به ماه‌های قبل از آن را شاهد بودیم.

    مرادی به تفکیک حجم تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن در سال 94 را اعلام و بیان کرد: حجم تسهیلات "صرفا خرید" بانک مسکن، سه هزار و 500 میلیارد تومان بود که به 110 هزار نفر پرداخت شد که رشدی 12 درصدی نسبت به سال 93 را نشان می‌دهد. همچنین چهار هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات "صرفا ساخت" به سازندگان مسکن ارائه شد که این مبلغ برای احداث 125 هزار و 661 واحد مسکونی مصرف شد و رشدی 56 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو