عصر بازار

معامله‌گران سکه و دلار محتاط شدند

محافظه‌کاری در بازار ارز و طلا

عصر اعتبار-روز یکشنبه، معامله‌گران سکه و دلار در خرید ارز و طلا محتاط شدند تا هر دو این دارایی‌ها نوسان چندانی را تجربه نکنند. در دومین روز هفته، دلار با ۵ تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۴۵۵ تومان و سکه با ۲ هزار تومان افت به بهای یک میلیون و ۴۸ هزار تومان رسید.

محافظه‌کاری در بازار ارز و طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش چایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، احتیاط بازیگران ارزی بیشتر ناشی از ورود دلار به محدوده 3 هزار و 450 تومان بود؛ چراکه برخی از معامله‌گران در انتظار افت بیشتر و عده دیگری به‌دنبال حرکت قیمت از کف بودند. سکه‌بازان نیز روز یکشنبه ترجیح دادند معاملات خود را کاهش دهند و در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی طلا در روز دوشنبه بمانند.

     

    گرفتاری در نیمه کانال

    روز گذشته، دلار در نیمه کانال 3 هزار و 400 تومان گرفتار شد. در دومین روز هفته، قیمت دلار از محدوده 3 هزار و 450 تومان پایین نیامد و بالا هم نرفت. روز یکشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 455 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز، شاخص ارزی تا قیمت 3 هزار و 451 تومان نیز پایین آمد. با این حال، از همین نقطه قیمتی خریدهای ارزی بالا رفت و دلار توانست تا قیمت 3 هزار و 458 تومان رشد کند. البته، این بار شاخص ارزی نتوانست افزایش بیشتری را تجربه کند و نهایتا با قیمت 3 هزار و 455 تومان به کار خود پایان داد تا تمام روز یکشنبه در میانه کانال 3 هزار و 400 تومان گرفتار باشد.

    حبس احتیاطی دلار

    به گفته فعالان، زندانی شدن دلار در محدوده 3 هزار و 450 تومان در روز یکشنبه ناشی از احتیاط معامله‌گران ارزی در خرید و فروش ارز بود. به اعتقاد فعالان، ورود دلار به نیمه کانال 3 هزار و 400 تومان فضای انتظاری در بازار ارز ایجاد کرد. در این فضا، برخی در انتظار افت بیشتر قیمت بودند، حال آنکه عده دیگری تصور می‌کردند این محدوده کف قیمت است و شاخص ارزی در ادامه روز در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. در واقع می‌توان گفت روز یکشنبه بیشتر معامله‌گران در انتظار آشکار شدن جهت قیمت بازار بودند و به همین دلیل با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام می‌دادند. از سوی دیگر، برخی معامله‌گران سعی کردند قیمت دلار را وارد محدوده 3 هزار و 460 تومان کنند، ‌ولی افت نرخ حواله درهم موجب شد که این دسته نیز تحرکات خود را کاهش دهند.

    روز یکشنبه، معامله‌گران سکه نیز بیشتر در موقعیت احتیاطی قرار داشتند و خبر کمتری از معاملات سنگین بود. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در بازه محدود یک میلیون و 46 هزار تومان تا یک میلیون و 49 هزار تومان نوسان کرد. عامل اصلی جا به جایی قیمت سکه در روز یکشنبه تغییرات حرکتی دلار بود. در واقع کاهش ارزش شاخص ارزی بود که در روز یکشنبه به افت 2 هزار تومانی سکه و رسیدن آن به قیمت یک میلیون و 48 هزار تومان منجر شد. به نظر می‌رسد معامله‌گران سکه پیش از شروع بازارهای جهانی ترجیح دادند که در لاک احتیاط فرو روند و در انتظار آشکار شدن روند قیمت طلای جهانی باشند که در روز جمعه تا آستانه هزار و 300 دلار بالا رفته بود. برخی سکه‌بازان در انتظار عبور اونس از مرز هزار و 300 دلار هستند، حال آنکه دسته بیشتری انتظار اصلاح افزایش روز جمعه و کاهش قیمت را دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی