عصر بازار

هزار میلیارد تومان هزینه فاز اول نمایشگاه

عصر اعتبار- معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نزدیک به هزار میلیارد تومان برای افتتاح فاز اول نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب هزینه شده است.

هزار میلیارد تومان هزینه فاز اول نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مجتبی عبداللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: به طور تقریبی هزینه نمایشگاه در فاز یک نزدیک به هزار میلیارد بوده است، از تملک اراضی گرفته تا ساخت 200هزار متر مربع ساختمان و طراحی‌هایی که تکمیل شده است.

    وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات مهم نمایشگاه کتاب، نبود سرپناه در روزهای گرم آتی و همچنین بلند شدن خاک با وزش باد است، چه تدابیری در این زمینه اندیشیده اید، گفت: سرپناه در حال آماده شدن است و آن را بخش بخش به نمایشگاه می آوریم.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در مورد بلند شدن خاک هم باید بدانید که اینجا قرار است هتل‌های 4 و 5 ستاره و 14 سوله ساخته شود. الان 200هزار متر ابنیه داریم. 970هزار متر ابنیه ساخته خواهد شد.

    عبداللهی ادامه داد: در حال حاضر سایت ما 163 هکتار است و قرار است به 300 هکتار برسد و در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود. این سازه‌ها مانع از بلند شدن خاک می‌شود.

    وی گفت: ما امروز فاز یک را ساختیم که شامل 200 هزار متر بنا است؛ 70هزار متر بنای مفید که ساخته شده است و مابقی را با چادرها ساخته‌ایم که بعدها ساختمانی می‌شود.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مقایسه میان مصلی تهران و شهر آفتاب گفت: ما در مصلی 60هزار متر ابنیه داشتم و بقیه را چادر می زدند. اطمینان دارم که با اقدامات صورت گرفته پایان خوبی از نظر رضایتمندی مردم و ناشران خواهیم داشت.

    در دولت احمدی نژاد صحبت این بود که نمایشگاه قبلی را به صدا و سیما بدهند اما الان طرح مشخصی ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی