عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مالیات خانه‌های خالی تاثیری در افزایش قیمت مسکن ندارد

عصر اعتبار- معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه با اشاره به این‌که با مجوز بانک مرکزی فروش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از انحصار بانک مسکن خارج شد، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی تاثیری روی افزایش قیمت مسکن در کوتاه مدت ندارد.

مالیات خانه‌های خالی تاثیری در افزایش قیمت مسکن ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان اظهار کرد: بر اساس مجوز جدید بانک مرکزی همه بانک‌ها می‌توانند اقدام به فروش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) کنند و این اقدام از انحصار بانک مسکن خارج شده است. این کار کمک می‌کند تا میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و همچنین اعطای تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

    وی با بیان این‌که تأثیر مالیات بر افزایش قیمت مسکن اندک است، تصریح کرد: خانه‌هایی که خالی هستند تا یک از سال شمول مالیات بر خانه‌های خالی معاف هستند؛ همچنین میزان مالیات این خانه‌ها در سال دوم معادل نیمی از میزان اجاره‌بهای این خانه بر اساس قیمت کارشناسی است و در سال سوم است که مالیات بر خانه‌های خالی به اندازه مصرح در قانون می‌رسد.

    وی ادامه داد: بنابراین مالیات بر خانه‌های خالی در کوتاه‌مدت تأثیری در افزایش قیمت مسکن ندارد. وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات بر خانه‌های خالی است و در سال‌های بعد است که می‌توانیم نتیجه این قانون را ببینیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی