عصر بازار

رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد:

دستگیری ۱۳۱ سارق حرفه‌ای طی ۲۴ ساعت گذشته

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۱۳۱ سارق حرفه‌ای طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خبر داد.

دستگیری ۱۳۱ سارق حرفه‌ای طی ۲۴ ساعت گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان صبح امروز (دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه) از دستگیری 131 سارق حرفه‌ای طی بیست و چهار ساعت گذشته در تهران خبر داد و گفت: این سارقان از 5 استان و 13 شهر دستگیر شدند و 69 درصد آن‌ها سابقه کیفری دارند.

    وی ادامه داد: جرایم این افراد زورگیری، کیف‌قاپی، سرقت منزل، سرقت خودرو و قطعات خودرو است و 55 دستگاه خودروی سرقتی سنددار نمره شده که بعضا در برخی شهر‌ها خرید و فروش شده بودند از آن‌ها ضبط شده است.

    رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: همچنین ده‌ها فقره قطعات خودرو نیز از آن‌ها کشف شده است که در حال بررسی آن‌ها هستیم تا مالکان آن شناسایی شوند.

    سردار محمدیان در مورد سارقین منزل توضیح داد: یک باند را در میان سارقین منزل شناسایی کردیم که از طریق سرایدار و یا پیک محلی اقدام به شناسایی واحدهای مسکونی با وضعیت مالی بهتر می‌کردند و در حضور ساکنان آن تحت پوشش‌های مختلف مانند پیک وارد خانه شده و اقدام به بستن دست و پای صاحبخانه و سرقت اموال می‌کردند.

    وی ادامه داد: با وجود آنکه تعداد فقرات سرقت کم بود، اما به دلیل نوع جرم و خشن بودن آن پلیس آگاهی به صورت ویژه آن را دنبال کرد و 3 نفر از آن‌ها در فاصله 60 کیلومتری تهران شناسایی، دستگیر و به تهران منتقل شدند.

    رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با زورگیران دستگیر شده توضیح داد: بیشتر افراد اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن گرانقیمت و در برخی موارد گردنبند بویژه از مردان و کیف‌قاپی با شناسایی قبلی می‌کردند. عمده شگرد سرقت گوشی آن‌ها به این شکل بوده است که افرادی را که در حال صحبت کردن با تلفن همراه بودند و توجهی به اطراف نداشتند؛ در فاصله کوتاهی اقدام به سرقت گوشی آنها و متواری شدن با موتورسیکلت می‌کردند.

    وی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام صحبت با تلفن همراه و تردد در معابر عمومی به اطراف توجه داشته باشند.

    سردار محمدیان در رابطه با دیگر انواع سرقت منازل گفت: سارقان از حوالی سر شب از پنجره‌هایی که موقع خروج ساکنین باز مانده بوده و یا از طریق درهایی که قفل ضعیفی داشتند؛ وارد می‌شدند.

    وی در پاسخ به سوالی که در بین افراد دستگیر شده زن هم وجود داشته است یا خیر گفت: در یکی از پرونده‌ها دو زن شناسایی شدند که در فروش اموال سرقتی نقش داشتند، اما این افراد در زمان سرقت همکار زن نداشتند.

    رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هیچ کدام از افراد دستگیر شده زیر سن قانونی نیستند، اظهار کرد: این افراد در قالب 27 باند فعالیت می‌کردند.

    وی در ارتباط با یکی از موارد که سارق با جعل عنوان مامور و استفاده از لباس مبدل اقدام به جرم می‌کرده است گفت: استفاده از لباس مبدل از گذشته شایع بوده است. هر کس که سلاح یا بیسیم نشان داد؛ نشانه مامور بودن او نیست بلکه باید از او کارت شناسایی مطالبه شود و اگر مردم مشکوک شدند با 110 تماس بگیرند، زیرا ماموریت‌ها یا ثبت شده است و یا تیم بازرسی در محل حاضر خواهند شد.

    سردار محمدیان خاطر نشان کرد: ورود به مراکز خصوصی و بازرسی آن نیز در صورت وجود حکم قضایی امکان‌پذیر است بنابراین شهروندان در چنین مواردی باید حکم قضایی درخواست کنند.

    وی با بیان اینکه بیشتر سرقت‌ها در طول روز و در مناطق شمالی شهر تهران رخ داده است، گفت: به مجرمین هشدار می‌دهیم که عملیات‌های ما در فواصل زمانی کوتاه‌تر و قاطع‌تر انجام می‌شود و شرایط شناسایی مجرمین نیز برای ما سهل‌تر شده است.

    رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: حدود 60 درصد از این مجرمان در حاشیه تهران و استان‌های دیگر بودند و 40 درصد نیز ساکن تهران بودند.

    سردار محمدیان همچنین در مورد چند تبعه افغانستان نیز که در میان دستگیر شدگان بودند، توضیح داد: این افراد به غیر از سرقت در خارج کردن گوشی‌های سرقتی از کشور نیز نقش داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو