عصر بازار

امیدواریم کره‌ای‌ها ۶۰ میلیون دلار بلوکه شده را آزاد کنند

عصر اعتبار- محمد دیانی گفت: برای خرید برند دوو ۶۰ میلیون دلار پیش پرداخت دادیم اما نتوانستیم مبلغ باقیمانده را تهیه کنیم به همین سبب پول ما بلوکه شد.

امیدواریم کره‌ای‌ها ۶۰ میلیون دلار بلوکه شده را آزاد کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب در گفتگو با ایلنا در مورد چگونگی بلوکه شدن 60 میلیون دلار پول بلوکه شده این شرکت در کره جنوبی گفت: ما برای خرید برند دوو به کره رفتیم و با توجه به قول مساعدی که از مسولین بانکی وقت گرفته بودیم در مزایده دوو شرکت کردیم.

    محمد دیانی افزود: برای حضور در مزایده نیاز به واریز 60 میلیون دلار بود که از محل سرمایه شرکت، این مبلغ تامین شد و شایعاتی که شنیده شده مبنی بر اینکه این پول تسهیلات از بانک بوده صحت ندارد.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: در نهایت ما برنده این مزایده شدیم اما متاسفانه به دلیل عدم توانایی ما در تامین مبلغ اصلی، پول این شرکت در کره بلوکه شده است.

    وی تصریح کرد: بازار لوازم خانگی در ایران 20 هزار میلیارد تومان است که 17 هزار میلیارد آن در دست برند های خارجی است. در شرایط فعلی و با وضعیت کنونی بازار اگر این 60 میلیون دلار  آزاد شود می تواند کمک زیادی به ما بکند.

    رئیس مجمع کارآفرینان کشور افزود: برای ایجاد هر شغل پایدار 100 میلیون تومان سرمایه گذاری لازم است. حال اگر رقم 15 هزار میلیارد خرید لوازم خانگی خارجی را حساب کنیم در واقع سالانه 150 هزار فرصت شغلی را از بین می بریم.

    دیانی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور کره جنوبی گفت:ما با مکاتباتی که مسئولین داشتیم و امیدواریم رئیس جمهور در مذاکرات بتواند پول بلوکه شده ما را آزاد کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی