عصر بازار

شرایط معاملات و قرداد های خارجی بیش از ۱۰ میلیون دلار تعیین شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ماده ای به لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه شرایط معاملات و قرداد های خارجی بیش از ۱۰ میلیلون دلار را تعیین کردند.

شرایط معاملات و قرداد های خارجی بیش از ۱۰ میلیون دلار تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر، در ادامه بررسی احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، نمایندگان در جلسه علنی امروز موارد دیگری از آن را بررسی کردند.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ماده ای به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، شرایط معاملات و قرداد های خارجی بیش از 10 میلیون دلار را تعیین کردند.

    وکلای ملت با تصویب ماده ای مقرر کردند، تمامی معاملات و قراردادهای خارجی که بیش از ده میلیون (10.000.000) دلار باشد با رعایت قوانین مربوط از جمله قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1/5/1391 تنها از طریق مناقصه محدود و یا بین‌المللی با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و رسانه‌های الکترونیکی داخلی و خارجی انجام و منعقد می‌شود. موارد استثناء به تأیید کمیته سه‌نفره متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر مربوطه یا بالاترین مقام اجرائی ذیربط می‌رسد. در کلیه مناقصه‌ها، حق کنترل و بازرسی کمی و کیفی و کنترل قیمت برای کلیه کالاهای وارداتی و پروژه‌ها برای خریدار محفوظ است.

    وزیر یا بالاترین مقام اجرائی ذی‌ربط، مسئول حسن اجرای این موضوع است. بانک مرکزی فقط مجاز به تعهد یا پرداخت بهای معاملات و قراردادهایی است که تأیید بالاترین مقام دستگاههای اجرائی، مبنی بر رعایت مفاد این ماده را داشته باشد.

    قراردادهایی که به تشخیص هیأت وزیران ماهیت محرمانه دارند از شمول این حکم مستثنی بوده و نیاز به طرح و تأیید موضوع در هیأت مذکور را ندارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی