عصر بازار

خزاعی اعلام کرد

تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مستمر روابط ایران و آلمان

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد ایران می‌گوید با برداشته شدن تحریم‌ها و به تفاهم رسیدن با گروه ۱+۵ مبادلات ایران با جمهوری فدرال آلمان به بیش از ۱۵ سال پیش خواهد رسید.

تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مستمر روابط ایران و آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد خزاعی – رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران – امروز در نشست بازرگانی ایران و آلمان که در سالن وزارت اقتصاد ایران تشکیل شد، گفت: نزدیک به 150 نفر از مسوولین و شرکت‌های خصوصی آلمان و موسسات مالی این کشور در هیاتی به ایران آمدند. هدف از سفر این هیات بزرگ به ایران برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و آلمان بعد از 15 سال بود.

    وی ادامه داد: قرار است دکتر گابریل (وزیر اقتصاد آلمان) و معاون صدراعظم این کشور این کمیسیون مشترک را به اتفاق وزیر ایران برگزار کنند.

    خزاعی افزود: به آقای بک‌مایر باید بگویم که همکاران من در سازمان سرمایه‌گذاری از سوی آلمان توانستند کمیته اسناد را امروز نهایی کنند و این اسناد آماده است تا در آینده‌ای نزدیک در جلسه وزراء امضاء شود. در حال حاضر بین شرکت‌ها مذاکراتی صورت گرفته و خوشبختانه چندین موافقت‌نامه صورت گرفته است که به زودی امضاء خواهد شد و امروز نیز چند موافقت‌نامه‌ به صورت سمبلیک امضاء خواهد شد.

    معاون وزیر اقتصاد ایران با اشاره به روابط ایران و آلمان گفت: روابط اقتصادی دو کشور برای هر دو طرف از جمله طرف آلمانی بسیار مهم است و نشانه این موضوع سفر هیات‌های ایرانی به آلمان و هیات‌های آلمان به ایرانی است. همچنین دکتر گابریل نیز سابقا به ایران سفری داشتند.

    وی با اشاره به این‌که آغاز روابط ایران و آلمان به قرن 17 باز می‌گردد، اظهار کرد: در سال 1875 اولین معاهده اقتصادی دو کشور به امضاء رسید و پس از آن روابط اقتصادی و فرهنگی بین ایران و آلمان قوت گرفت به‌طوری که اقتصاد دو کشور از پیش‌روی خوبی برخوردار بود.

    خزاعی ادامه داد: قبل از تحریم‌ها، آلمان بزرگ‌ترین شریک اقتصادی ایران بود. عزم جدی دو دولت این است که روابط بین ایران و آلمان به بیش از مقداری که قبل از تحریم‌ها بود برسد. امروز در دوران پسابرجام و براساس مذاکراتی که با دکتر گابریل در تهران داشتیم دو کشور عزم خود را جزم کردند تا حجم همکاری‌های خود را بالا ببرند.

    معاون وزیر اقتصاد ایران اضافه کرد: دولت آلمان به همه بانک‌های این کشور اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای ارتباط برقرار کردن با بانک‌های ایرانی انجام دهند و آنها موظف شده‌اند که همکاری‌های مشترک با ایران داشته باشند. بنده ضمن خیرمقدم به هیات آلمانی و هموطنان عزیزم که در این نشست شرکت کردند اعلام می‌کنم زمینه‌ها برای همکاری دو کشور فراهم است.

    وی ادامه داد: برای آنکه این جلسات فقط به گفت‌وگو و امضا‌ءها ختم نشود توافق کردیم که کمیته پیگیری وجود داشته باشد و در هر زمان روند همکاری بین دو کشور را پیگیری کنیم.من آینده پرکاری را برای دو طرف پیش‌بینی می‌کنم. ایران پتانسیل بالایی دارد و قانون سرمایه‌گذاری ایران برای سرمایه‌گذاران ریسک‌های کاری را تضمین می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو