عصر بازار

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تلاش برای برداشته شدن فاصله حقوق فرهنگیان با دانشگاهیان

عصر اعتبار- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان کشور از لحاظ حقوق و مزایا هم ردیف دانشگاهیان می‌شوند.

تلاش برای برداشته شدن فاصله حقوق فرهنگیان با دانشگاهیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حمیدرضاکفاش درحاشیه مراسم روز معلم در کلاردشت گفت: یکی از دغدغه های جناب وزیر ارتقای شغلی فرهنگیان و معلمان ماست و یکی ازبرنامه‌های این وزارتخانه هم ردیفی شغل معلمان آموزش و پرورش با اساتید دانشگاهی است که امیدواریم با شروع مجلس جدید این خواسته فرهنگیان ما در خصوص برداشته شدن فاصله هم ردیفی با دانشگاهیان محقق شود.

    وی همچنین با اشاره به وضعیت پیش دبستانی درآموزش و پرورش گفت: پیش دبستانی به لحاظ قانون به آموزش وپرورش واگذار شد و دیگر سازمان بهزیستی مسؤل نیست و دفتر آموزش پیش دبستانی در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و در حال برنامه ریزی است، البته هنوز الزامی نیست ولی از سوی این دفتر مفاهیم برنامه ریزی و آموزش، گروه هایی تشکیل داده اند تا به توانند متون آموزش یک نواختی منطق با تربیت اسلامی برای نوآموزان آماده بکنند که این کار بصورت منسجم درحال انجام است که امیدواریم حاصل این تلاش برای مهرماه اجرایی شود.

    معاون پرورشی وزیر درخصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: اولیاء ومعلمان، دانش آموزان ما را به سمتی هدایت کنند که علاقه مندند، امروزه بیشتر دانش آموزان ما به دنیای کسب و کار بیشتر علاقه مندند تا به پزشکی و یا ... بنابراین دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی وصنایع بومی و محلی تشویق کنید که بهتر وزودتر به خواسته‌های خود می رسند چرا که یاد گیری یک مهارت کاری آنان را زودتر به سرمایه و معیشت خوب می رساند تا تحصیلات دانشگاهی.

    کفاش در ادامه افزود: بزرگترین کار تربیتی این است که به فرزندان خود سپاسگزاری را یاد بدهیم و از آنها بخواهیم و اگر ما زبان سپاسگزاری نداشته باشیم و زبان ما طلبکارانه باشد در برابر پروردگار عالم پیشانی برخاک نخواهیم گذاشت. در تعالیم دینی ما هست که بوسه بر دست پدر، مادر، کارگر ومعلم از بوسه های تأکید شده ایست که خداوند آن را دوست دارد.

    معاون وزیر درخصوص محور توسعه یک کشور گفت: محور توسعه یک جامعه و کشور نیروی انسانی است، نیروی انسانی را آموزش وپرورش تربیت می کند. اگر امروز بزرگانی در جامعه داریم دست پرورده آموزش وپرورش‌اند. یک میلیون و یکصد هزار فرهنگی بیش از 13 میلیون دانش آموز را زیر پوشش تربیتی خود دارد که به فرموده مقام معظم رهبری که اگر خانواده آن ها را هم به آن اضافه کنیم جامعه بزرگی هستیم که هیچ جامعه ای با آن برابری نمی کند. ما فرهنگیان تأثیر گذاریم. اگر می‌بینید در وقت انتخابات به سراغ ما می آیند می دانند سخن ما، گفتار ما تأثیر گذار است و اگر نسبت به رئیس اداره ومدیر یک مدرسه در آموزش وپرورش حساس اند می دانند که آموزش وپرورش نقش موثر را در جامعه دارد.

    کفاش افزود: اگر قشر فرهنگی و دانش آموز در میدان باشند انقلاب بیمه است و اگر این دو قشر با جامعه و انقلاب قهر کند شکست آن جامعه حتمی خواهد بود.

    وی با تشکر از تلاش مثبت رئیس و شورای آموزش و پرورش کلاردشت گفت: جامعه فرهنگیان جامعه زیاده خواه و پرمدعایی نیست، موی سپید مردان پیش کسوت ما توجه، جایگاه و احترام می خواهد. آنچه خواسته جامعه فرهنگیان منزلت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی