عصر بازار

کوچک‌زاده:

علاوه بر حقوق، ۱.۲ میلیارد تومان از مجلس دریافت کردم

عصر اعتبار- طی ۱۲ سال نمایندگی تلاش کردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه از امکان دیگری برای اداره زندگی‌ام استفاده نکرده و هیچ نوع فعالیت اقتصادی نداشته ام.

علاوه بر حقوق، ۱.۲ میلیارد تومان از مجلس دریافت کردم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر پس از نطق مهدی کوچک‌زاده درباره هزینه‌های پرداختی مجلس به نمایندگان در سخنان کوتاهی، توضیح داد: همه جا این هزینه‌ها مشخص بوده، اعلام هم می‌کردیم و در فیش‌های حقوقی نمایندگان نیز ثبت است که از 3.5 تا 5 میلیون تومان پرداخت کردیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: برخی نمایندگان 4 تا 5 دفتر در حوزه انتخابیه داشتند و حتی کارمند، ساختمان و هزینه‌های خدمات عمومی اعم از آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه شان از این محل پرداخت می‌شد. حالا اگر نماینده‌ای این مبالغ را هزینه نکرده و 300 – 400 میلیون تومان طی 4 سال جمع کرده، شنوندگان مطلع باشند که بسیاری از نمایندگان بابت هزینه‌های‌شان هنوز بدهکار هستند.

    وی تاکید کرد: این گونه برداشت نشود که نمایندگان طی 4 سال 400 – 500 میلیون تومان ماهی 5 – 6 میلیون تومان دریافت کرده‌اند؛ این مبالغ جزو درآمدهای شخصی‌شان بوده است.

    باهنر افزود: آقای کوچک‌زاده هم گفت این مبالغ را هزینه نکرده و در صندوق قرض‌الحسنه نگهداری کرده است که خداوند به ایشان عوض دهد.

    علاوه بر حقوق، 1.2 میلیارد تومان از مجلس دریافت کردم

    به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مهدی کوچک‌زاده در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: جمع دریافتی‌هایم از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه و حق ماموریت‌های خارج از کشور و جوایز اهدائی و هزینه‌های نمایندگی بیش از یک میلیارد و 210 میلیون تومان است.

    وی افزود: از خدای رحمان و رحیم می‌خواهم خطاها و کوتاهی‌های این بنده قاصر را ببخشاید.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همراهی با مردم در سختی‌ها و کمبودها و پرهیز از بهره‌مندی‌های مادی را شرط جلب اعتماد مردم به مسئولان دانست و افزود: به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند طی 12 سال نمایندگی تلاش کردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه از امکان دیگری برای اداره زندگی‌ام استفاده نکرده و هیچ نوع فعالیت اقتصادی نداشته ام.

    وی دریافتی‌هایش از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه را حدود 90 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ را به همراه 120 میلیون تومان از ناحیه جایزه‌ها و ماموریت‌های خارج از کشور که بیشتر از انگشتان یک دست نبود، از همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه یکی در دانشگاه تربیت مدرس و دیگری در بیرون از دانشگاه در بنیاد خدمات اسلامی برای پرداخت به مردم قرار دادم و اداره کنندگان این وجه کتبا و شفاها می‌دانند که در غیاب بنده اداره و مدیریت این وجوه با ولی امر خواهد بود.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم، مبالغ دریافتی از مجلس شورای اسلامی تحت عنوان هزینه‌های نمایندگی را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کل هزینه‌های نمایندگی طی 12 سال نمایندگی اندکی بیش از یک میلیارد تومان است که هر سال خمس آن را پرداخت کردم در حد توانایی شناسایی ایثارگران و خدمت‌گزاران انقلاب و اسلام به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار دادم که اسناد آن موجود است، بنده از این مبلغ هیچ استفاده شخصی نکردم.

    کوچک‌زاده ادامه داد: چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم سرداران سپاه اسلام صلاح بدانند این مبلغ ناچیز را لایق بدانند، مایلم این مبلغ را تمام و کمال در اختیارشان بزارم تا صرف مقاومت اسلامی و خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حرم گردد. شاید خداوند متعال به فضل و کمالش این بنده حقیر را لایق مبارزه با مال دانسته و آن را قبول و مقدمه فراهم شدن توفیق جهاد با جان در عرصه مقاومت اسلامی قرار دهد. افتخار می‌کنم در دفاع از حرم به شهادت برسم. امام حسین(ع) 58 سال عمر کرد و بنده نیز 58 ساله‌ام، از دنیا چه می‌خواهم؟

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اما آنچه در این 12 سال در این دنیا – آخرت به کسی مربوط نیست – نصیبم شد فحش، تهمت و ناجوانمردی هتاکانی بود که در پوشش هواداری از مدعیان ادب مرد بِه ز دولت اوست و زنده باد و مرده باد روانه بنده شد.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم خطاب به برخی مسوولان مدعی شد: طبق خواست و ادعای خودتان مجلسی شکل گرفت که به فرمایش سرلیست اصلاح‌طلبان جناب آقای دکتر عارف بنا نیست از دولت سوال و استیضاح کند، البته بنده نمی‌دانم که ایشان چقدر موفق به پیاده کردن این قصدش شود اما ایشان وعده درست کردن مجلسی را داده که از دولت سوال نپرسد و وزرایش را استیضاح نکند. در لیست اصلاح‌طلبان قم نیز دکتر لاریجانی با عملکردش اثبات کرده است که اگر دولت صریح قانون را هم نادیده بگیرد، مدارا خواهد کرد.

    کوچک‌زاده ادامه داد: برای مردم خیلی فرق نمی‌کند که سرلیست اصلاح‌طلبان قم بر کرسی ریاست مجلس دهم بنشیند یا سرلیست اصلاح‌طلبان تهران. آقای روحانی بعد از سه سال بدگویی، تهمت و فحاشی به این و آن که بنای جواب دادن به شما را هم ندارند، دست بردارید. نمی‌گویم در 100 روز بلکه در 400 روز باقی مانده فکری به حال بیکاری، گرانی و مشکلات مردم بکنید و یقین داشته باشید که خواست مردم آزادی افسارگسیخته، فحشا که موجب هتک و بی‌حرمتی خودشان می‌شود، نیست.

    وی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مدعی شد: ایشان با ارزیابی شرایط کشور فرمودند «دیگر می‌توانم راحت بمیرم» عرض می‌کنم، خدا نکند. انشاءالله خدا به شما و همه خادمان ملت عمر 120 ساله بدهد و همه توفیق داشته باشیم که به نحوی این عمر را سپری کنیم که واقعا مرگ برای‌مان اول راحت باشد و با دلی آرام و مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل الهی به سوی جایگاه ابدی سفر کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو