عصر بازار

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین توضیح داد

دلایل مشکلات بانکی برخی ایرانیان مقیم چین

عصر اعتبار- برخی ایرانیان مقیم چین از نحوه عملکرد بانک‌های چینی ناراضی هستند و می‌گویند"بانک‌های چینی حساب‌های آن‌ها را مسدود می‌کنند و در انجام کارها و امور عادی بانکی مانند جابجایی پول مانع ایجاد می‌کنند" که به اعتقاد نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین این مشکلات چندان عمده نیست و بیشتر ناشی از برخی رفتار‌ها در زمان تحریم‌هاست.

دلایل مشکلات بانکی برخی ایرانیان مقیم چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری گفت:‌ مشکلات بانکی در چین در ارتباط با همه ایرانیان ساکن چین نیست و حساب همه ایرانیان مسدود نشده است. بخشی از این مشکلات به قوانین داخلی آن کشور‌ها از جمله قوانین چین بر می‌گردد و بخشی دیگر به شرایطی برمی‌گردد که در زمان تحریم‌ها برای‌مان پیش آمد و بانک‌های خارجی با احتیاط با ما رفتار کنند.

    وی افزود: از طرف دیگر به تخلفات خودمان هم برمی‌گردد. وقتی تحریم‌ها دور زده می‌شود و به وسیله آن پول جابجا می‌شود مطمئنا چنین اقداماتی در رفتار بانک‌های دیگر کشور تاثیرگذار است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه اگر در چارچوب‌های قانونی عمل شود مشکلی برای فعالیت بانکی در چین وجود ندارد، گفت: بعضی از بانک‌ها در چین بر اساس اینکه در زمان تحریم‌ها ارتباط بانکی - تجاری با ایران ممنوع بوده است و از سوی دیگر هم برای آنکه بانک‌های چینی بتوانند با بانک‌های آمریکایی راحت کار کنند محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند. البته این مشکل در بانک‌های دیگر کشور‌ها هم وجود دارد.

    حریری با بیان اینکه اتاق مشترک ایران و چین عنوان کرد: اتاق ایران و چین فقط مسئول تجار ایرانی است که با چین کار می‌کنند و تا حدود زیادی هم امور بانکی مربوط به آن‌ها را انجام می‌دهد اما دانشجویان ایرانی که در چین درس می‌خوانند و اشخاصی که در چین کار می‌کنند، قاعدتا مسئولیت فعالیت‌های بانکی‌شان با اداره کنسولی وزارت خارجه و کنسول‌گری‌های ایران در چین است.‌

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی