عصر بازار

اشتغال دوباره مقرری‌بگیران به کاریابی‌ها سپرده شد

عصر اعتبار- مهمترین اخبار هفته جاری، به تقدیر رییس‌جمهور از کارگران نمونه به مناسبت روز کارگر، امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران کار و رفاه ایران و کره، اعلام اسامی کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی و تامین ۴۰ درصد نیاز دارویی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی، اختصاص داشت.

اشتغال دوباره مقرری‌بگیران به کاریابی‌ها سپرده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آغاز هفته جاری که با روز جهانی کارگر مصادف شد با بازدید رییس‌جمهور از شرکت مپنا و تقدیر کارگران و واحدهای نمونه همراه بود.

    رییس‌جمهور در این مراسم، با تاکید بر این که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، متذکر شد: اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نمی‌توانیم بازار صادرات منطقه و جهان را در اختیار بگیریم در بازار تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

    وی افزود: در حال حاضر به اقتصادی نیاز داریم که توان رقابت با دنیا را داشته باشد تا ثروت کشور و درآمد بنگاهها را افزایش دهد و وضع کارگران را بهبود بخشد.

    روحانی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته توان اقتصادی کشور در حد تقاضا برای اشتغال نبوده است، اظهار کرد: تقاضا برای اشتغال در کشور همواره بالا بوده اما توان اقتصادی رای جذب نه تنها کارگر ساده حتی تحصیلکرده، کارآموختگان، صاحبنظران ومتخصصان وجود نداشته و این عدم تقاضا، عدم امنیت را به وجود آورده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با ابراز قدردانی از اجازه راهپیمایی روز کارگر در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اجازه دو سال راهپیمایی پیاپی در دولت یازدهم و تشکیل نهادهای صنفی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جامعه کارگری حکایت دارد.

    ربیعی حضور رییس جمهور در جمع کارگران را نشان از همدلی دولت با معیشت و خواست کارگران و تلاش برای حل وضعیت ناگوار تحمیل شده بر زندگی کارگران دانست.

    وی با بیان اینکه در تلاشیم تا سهم نیروی کار در قیمت تمام شده افزایش یابد، گفت: رویکرد ما بهبود وضع اشتغال و معیشت،‌رونق تولید و کاهش قیمت تمام شده برای کارآفرینان است.

    اعلام کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

    به گفته مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، با چشم‌انداز جدید پسابرجام و گشایش فضای تعامل با کشورهای دنیا،‌ مذاکرات و تعاملاتی برای اعزام نیروهای کار داخلی به کشورهای پذیرنده صورت گرفته و بر همین اساس کشورهای استرالیا، آلمان، دانمارک، ترکیه و همچنین ایرلند نسبت به جذب نیروی کار ایرانی ابراز تمایل کردند.

    وی با اشاره فعالیت حدود 80 مرکز کاریابی خارجی در کشور، از آمادگی کشورهای انگلیس، استرالیا و گرجستان برای ایجاد دفاتر هدایت نیروی کار خبر داد.

    به گفته اکبرنیا، دفاتر هدایت نیروی کار وظیفه حمایت از شاغلان ایرانی خارج از کشور و ایجاد بسترهای اشتغال و فراهم سازی اعزام نیروی کار به خارج را برعهده دارند.

    مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار همچنین از برخورد با کاریابی‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: کلیه امور قابل واگذاری نظیر تشکیل پرونده بیمه بیکاری و اشتغال مجدد متقاضیان به کاریابی‌ها سپرده شده است.

    در هفته‌ای که گذشت کارگران سراسر کشور به مناسبت روز کارگر در اعلام خواسته‌های صنفی خود راهپیمایی کردند.

    عمده ترین خواسته های کارگران حمایت از کالای ایرانی، تعیین مزد عادلانه، لزوم رسیدگی به وضعیت کارگران قراردادی و پیمانکاری، تامین امینت شغلی و همسان سازی مستمری کارگران بازنشسته بود.

    در قطعنامه پایانی راهپیمایی نیز اصلاح قراردادهای موقت کار از طریق اجرای کامل تبصره‌های 1 و 2 ماده 7 قانون کار، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، توجه به مطالبات صنفی کارگران، به رسمیت شناخته شدن حق آزادی فعالیت‌های صنفی کارگری و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی از مبادی قانونی و مبادی قاچاق مورد تاکید قرار گرفت.

    در هفته جاری یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان تامین اجتماعی ایران و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمانی کره جنوبی به امضاء رسید.

    وزیر کار با ابراز امیدواری از گسترش همکاری‌های بیمه‌ای میان دو کشور ایران و کره اظهار کرد: وزارت کار ایران علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه روابط کار و توسعه اشتغال دارد، فعالیت‌های رفاهی خود را در طیف گسترده‌ای از صندوق‌های تامین اجتماعی در بخش کارگری و کارمندی و بیمه روستاییان و عشایر دنبال می‌کند و مسائل معلولان، سالمندان، کودکان کار و در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز به این وزارتخانه مرتبط است.

    وی با بیان اینکه 40 میلیون ایرانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی درمان می‌شوند،‌افزود: در حال حاضر بخش وسیعی از روستاییان و 10 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به طور رایگان مداوا شده‌اند.

    ربیعی از وجود 400 مرکز درمانی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: 40 درصد تولید داروی ایران از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

    وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی نیز با ابراز تمایل نسبت به گسترش همکاری‌ میان دو طرف گفت: در کره بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به طور رایگان به خدمات بیمه‌ای دسترسی دارند و 80 درصد هزینه بیماران بستری و 50 درصد هزینه بیماران سرپایی را بیمه‌ها پوشش می‌دهند.

    وی با بیان اینکه کشور کره به لحاظ سطح سلامت و رفاه معیشتی در سطح بالایی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: تجربیات کشورش در زمینه خدمات بیمه‌ای برای سازمان تامین اجتماعی ایران سودمند و مثمرثمر باشد.

    به گفته وزیر بهداشت و رفاه کره، تبدیل سازمان‌های بیمه‌ای در کره به یک سازمان واحد در سال 2000 صورت گرفت و پس از آن سیستم تک پرداز حق بیمه‌ در این کشور راه اندازی شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو