عصر بازار

هزینه فیزیوتراپی معلولان بالاست

عصر اعتبار- رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه هزینه های فیزیوتراپی برای معلولان بالاست ، گفت: خدمات توانبخشی در طرح تحول سلامت مغفول مانده است.

هزینه فیزیوتراپی معلولان بالاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر ،علی همت محمودنژاد در مورد تجهیزات و امکانات توانبخشی معلولان در کشور گفت: تجهیزات و امکانات موجود در کشور قابل قبول است اما گران بودن خدمات فیزیوتراپی مشکلی است که معلولان با آن مواجه هستند.

    وی افزود: متاسفانه خدمات توانبخشی در طرح سلامت مغفول مانده و همین موضوع باعث غیرقابل تحمل بودن هزینه های فیزیوتراپی برای معلولان شده است.

    رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت باید خدمات توانبخشی را تحت پوشش قرار دهد، گفت: بیمه ها باید بالاجبار خدمات توانبخشی را پوشش دهند.

    وی با تاکید بر اینکه پایین بودن عمق پذیرش هزینه های توانبخشی از سوی بیمه ها از موضوعات و چالش هایی است که پیش روی فیزیوتراپی قرار دارد گفت: برخی از افراد دارای معلولیت مجبورند تا آخر عمر از این خدمات استفاده کنند.

    محمود نژاد با تقدیر از جامعه فیزیوتراپی کشور خواست فعالیت های قانونی خود را برای پیگیری یارانه مطب های توانبخشی انجام دهند.

    وی همچنین تاکید کرد: مغفول ماندن و کنار گذاشتن توانبخشی به عنوان بخشی از پروسه درمان با رویه های علمی موجود سازگار نیست و ستمی نابخشودنی در حق بیماران و معلولان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی