عصر بازار

جزئیات جدید از پرونده وکیل کلاهبردار

درآمد روزانه ۲۰ میلیونی با فریب مردم

عصر اعتبار- جدیدترین جزئیات از پرونده وکیل کلاهبردار جوان نشان می‌دهد که وی به طور متوسط روزانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان با فریب خانواده متهمان، درآمد کسب می‌کرده است.

درآمد روزانه ۲۰ میلیونی با فریب مردم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدتی قبل وکیل جوانی که در دادسرای امور جنایی و ویژه سرقت تهران با تشکیل باند کار‌ چاق‌کنی، ادعای ارتباط با قضات و نفوذ در سیستم قضایی مبالغ کلانی از خانواده متهمان دریافت می‌کرد با درایت یکی از قضات دادسرای ویژه سرقت قبل از فریب مادر یکی از متهمان دستگیر شد.

    با انجام تحقیقات اولیه از پرونده این وکیل کلاهبردار مشخص شد وی به طور متوسط روزانه مبلغ 20 میلیون تومان با فریب خانواده متهمان، درآمد کسب می‌کرده که با دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای وی، این وکیل کلاهبردار به دستور قاضی محمود محمدی، دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت به موجب قرار نظارت قضایی فعلا به مدت 6 ماه از کشور ممنوع‌الخروج شد و به مدت 8 ماه نیز از کار در دادگاه‌های کیفری استان تهران، محاکم کیفری تهران و کل حوزه قضایی توابع شهر تهران ممنوع شد.

    تعداد شاکیان این وکیل کلاهبردار در حال حاضر به 30 نفر رسیده است و این تعداد رو به افزایش است، قرار بازداشت موقت این وکیل کلاهبردار نیز به قرار وثیقه 500 میلیون تومانی تبدیل شده است.

    قاضی سید محمود محمدی، دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران با اعلام این خبر گفت: " با قانون شکنانی که قصد داشته باشند سیمای پاک قوه قضاییه و جامعه شریف وکلا را مخدوش بکنند، برخورد خواهد شد.

    پیش از این نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نود و پنجمین نشست خبری خود اظهار کرد: مکرراً از رسانه‌ها خواسته‌ایم به مردم هشدار بدهند در دام افراد سودجو و دلال که تحت عناوین مختلف از مردم پول می گیرند تا در پرونده‌های قضایی نفوذ کنند نیفتند.

    وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات هیچ تأثیری در پرونده‌های قضایی ندارد گفت: اگر کسی پولی بدهد ضمن اینکه پولش از دستش می‌رود ممکن است برای او پرونده‌ای تحت عنوان رشوه و یا پرداخت وجه برای اعمال نفوذ نیز تشکیل شود. در فروردین امسال با تلاشی که دستگاه نظارتی داخل قوه قضاییه انجام داد، باندی که در تهران تحت عنوان موسسه حقوقی تشکیل شده بود و تحت عناوین مختلف از مردم پول می‌گرفتند تا در پرونده‌ها نفوذ کنند، شناسایی و متلاشی شد.

    محسنی اژه‌ای افزود: این موسسه حقوقی که در تهران چند شعبه و در یکی از شهرستان‌های تهران نیز شعبه داشت، چند دلال و تعدادی از وکلا را به کار گرفته بود و توانسته بودند با برخی افراد داخل قوه قضاییه ارتباط بگیرند و به نام افراد مختلف در دستگاه قضایی از مردم پول می‌گرفتند. تاکنون بیش از 8 نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند که البته این پرونده هنوز ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو