عصر بازار

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور خبر داد

اعطای تسهیلاتی با سود تک رقمی به طرح‌های دانش بنیان صنایع دریایی ‌

عصر اعتبار- به گفته مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور، این صندوق به طرح‌های دانش بنیان صنایع دریایی تسهیلاتی با سود تک رقمی اعطا می‌کند.

اعطای تسهیلاتی با سود تک رقمی به طرح‌های دانش بنیان صنایع دریایی ‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهرداد مظفری در سمینارفرصت های توسعه فناوری و صنایع دریایی کشورکه در بندرعباس برگزار شد با اشاره به چشم انداز این صندوق در افق 1404، افزود: ماموریت صندوق توسعه صنایع دریایی کشور تامین و حمایت مالی در حوزه صنایع دریایی کشوردر بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

    وی سیاست و اهداف کلان این صندوق را حمایت از بازار ساخت و تعمیر انواع شناور، توسعه زیرساخت های صنایع دریایی، صادرات و افزایش تعاملات بین‌المللی و همچنین توسعه نرم‌افزاری صنعت عنوان کرد و گفت:علاوه بر این از زنجیره تامین صنعت کشتی سازی و تولیدات داخلی، نظارت بر صنعت و ساماندهی بازار، سرمایه‌گذاری در طرحهای توسعه و همچنین مشارکت با بخش خصوصی حمایت می کنیم.

    این مسوول در ادامه به سبد محصولات و خدمات قابل ارایه این صندوق اشاره کرد و گفت: ارایه انواع تسهیلات، صدور انواع ضمانتنامه، جذب منابع مالی و تامین مالی پروژه‌ها، پوشش ریسک، کمک‌های بلاعوض و یارانه و انواع سرمایه‏‌گذاری در صنایع دریایی از اهم خدمات قابل ارائه این صندوق به شمار می آید.

    رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در این سمینار با اشاره به وضعیت مجوزهای صنعتی موجود در حوزه صنایع دریایی گفت: در بخش مجوزهای صنعتی 28 مجوز و در پروانه های بهره برداری 63 پروانه را در حوزه‌های؛ ساخت و تعمیر شناور فلزی، ساخت و تعمیر شناور فایبرگلاس، ساخت و تعمیر شناور چوبی و ساخت قطعات شناور داشته ایم که در مجموع برای برای شش هزار و 500نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

    خلیل قاسمی افزود: طی دو سال گذشته 236 فروند شناور ساخته شده و تاکنون هشت هزار و 373 فروند شناور در استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان رکود در صنعت حمل و نقل دریایی، نبود تسهیلات با نرخ قابل توجیه و دوره مناسب بازپرداخت در بخش ساخت و تعمیر شناور و هزینه بالای سرمایه گذاری در بخش ساخت و تعمیر شناورهای فلزی را به عنوان اهم مشکلات حوزه صنایع دریایی عنوان کرد و گفت: برخوردار نبودن متقاضیان از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی و هزینه بالای ساخت و تعمیرات شناورها در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

    قاسمی توسعه سواحل مکران را بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: احیای واحدهای موجودِ منطقه و هدایت سرمایه گذاریها به صنایع دریایی دراین بخش می تواند تحول قابل توجه ای را رقم بزند.

    وی پایش و رفع مشکلات واحدهای راکد و طرح های نیمه تمام و راه اندازی مجدد آنها را با تخصیص یارانه به صنایع دریایی و بخشهای مرتبط مورد تاکید قرار داد و گفت: حمایت ویژه از ساخت شناورهای پیشرفته و استفاده از مزایای طرحهای دانش بنیان و ایجاد جذابیت برای مالکان شناور جهت انجام تعمیرات در حوضچه های موجود کشور می تواند به پویایی اقتصاد دریا محورکمک کند .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو